TikTok a demonstrat că nu doar SUA poate crea o rețea de socializare care să aibă succes la nivel internațional, însă ByteDance, compania Chineză din spatele acesteia, nu pare să se oprească aici. Având în vedere că o mare parte din succesul TikTok este posibilitatea de a folosi muzică populară pentru a acompania clipurile video ale utilizatorilor, nu este tocmai surprinzător că TikTok se pregătește să lanseze un serviciu de streaming de muzică.
Se pare că ByteDance a înregistrat deja o marcă referitoare la o aplicație de muzică, numită, sugestiv, TikTok Music. Noul serviciu de streaming a fost înregistrat în SUA la USPTO, biroul de brevete și mărci înregistrate, și va intra în concurență directă cu servicii precum Apple Music, YouTube Music sau Spotify.
Conform descrierii oficiale, TikTok Music va oferi utilizatorilor posibilitatea de a cumpăra, reda, partaja, și descărca muzică sub formă de piese sau albume, va permite afișarea versurilor, cât și posibilitatea de a crea, recomanda și partaja liste de redare. Mai interesant este însă faptul că utilizatorii vor putea să își urce coperte de albume și vor putea comenta la piese sau albume direct din aplicația de streaming. Astfel, TikTok Music încearcă o abordare mai „socială” asupra experienței de ascultare față de celelalte alternative.
Spre diferență de Apple Music, însă, TikTok Music va funcționa într-un mod similar cu cel al YouTube Music sau Spotify, oferind un abonament gratuit, cu reclame. Desigur, toate aceste planuri ar putea să se schimbe pe parcurs, mai ales când TikTok Music nu este încă anunțat în mod oficial, ci doar înregistrat ca marcă în SUA.
Rămâne de văzut însă dacă utilizatorii de TikTok vor putea fi convinși să treacă la aplicația de streaming chinezească în defavoarea celor pe care le foloseau până acum.
sursa: Phone Arena