Noul film „Black Beauty”, o producție originală Disney+, în regia lui Ashley Avis, cu Kate Winslet și Mackenzie Foy în roluri principale, a avut premiera pe 27 noiembrie pe serviciul de streaming.
Drama are la bază romanul cu același nume, din 1877, al autoarei Anna Sewell.
De-a lungul timpului, au fost mai multe adaptări, iar varianta de față oferă o schimbare destul de mare a poveștii originale și mută acțiunea în vestul Americii. Filmul își îndreaptă și mai mult atenția către drepturile animalelor, iar povestea este pe cât de captivantă, pe atât de emoționantă.
Actrița Kate Winslet va fi vocea legendarei frumuseți negre: „Spiritul unui Mustang nu poate fi doborât niciodată”. Winslet a făcut această declarație urmând să vadă dacă și filmul va demonstra același lucru.
Povestea de pe Disney+ se mișcă într-un ritm mai apropiat de un trap decât de un galop. Calul este capturat și oferit unui dresor, John Manly (Iain Glen din „Games of Thrones”). Acesta este un tip care nu vorbește mult și care mai primește pe cineva: pe nepoata sa, Jo.
Citește și: George Clooney vorbește despre lansarea filmului său SF, „The Midnight Sky”, prin prisma eșecului „Tenet”
Adolescenta Jo (Mackenzie Foy) doar ce a rămas orfană, iar emoția poveștii sale este întărită de legătura puternică ce și-o va construi cu Beauty, calul despre care spune că i-a salvat viața.
Elementul comun al legăturii lor este faptul că ambele și-au pierdut familia, iar modul în care scenaristul și regizorul Ashley Avis a pus în scenă totul ne amintește de „The Black Stallion”. Asemănarea este dată mai ales de momentul în care cele două aleargă pe plajă, moment care poate fi privit ca un omagiu adus filmului.
Povestea șchioapătă puțin când Jo și Beauty se mută la o fermă deținută de o familie prosperă. Atunci, lucrurile se complică puțin atunci când băiatul familiei (Calam Lynch) începe să petreacă mai mult timp cu Jo.
Luptele lui Beauty nu se termină aici. Ulterior, mutarea sa în oraș o expune la multe dintre tratamentele rele care sunt aplicate cailor în captivitate. Acest fapt o determină să se întrebe: „Cum este posibil ca unii oameni să nu înțeleagă că și caii înțeleg ce fac oamenii?”.
Pe cât de bine intenționat vrea să fie, filmul este puțin prea inert, chiar și cu toate modificările aduse, ca să iasă din tipare. Nu este un film slab, dar este mai mult tipul acela de film lipsit de sare și piper.