Am ales testarea sintetică doar cu ajutorul 3D Mark, în testele Firestrike Extreme, Firestrike Ultra şi noul Time Spy (test DirectX 12), alături de câteva dintre cele mai recente jocuri care beneficiază de o unealtă de benchmark. Astfel, iată întreaga selecţie de jocuri pe care am folosit-o pentru testare, în ordine alfabetică: Ashes of the Singularity, Batman: Arkham Knight, Bioshock: Infinite, Dirt Rally, FarCry: Primal, Grand Theft Auto V, Hitman (2016), Middle Earth: Shadow of Mordor, Rainbow Six: Siege, Rise of the Tomb Raider, The Division, Thief şi Total War: Warhammer.
Testele au fost rulate fără setarea Antialiasing activată, întrucât am dorit să vedem în câte dintre aceste titluri poate fi depăşită performanţa de 60 de cadre pe secundă, standarul pentru performanţă pe PC în zilele noastre, cu toate sau majoritatea setărilor pe cel mai înalt nivel. În funcţie de titlu şi de tipul de Antialiasing, aceste jocuri ar putea să păstreze o performanţă de top chiar şi cu această setare activată. În unele cazuri însă este evident că acest lucru nu este tocmai posibil. Toate rezultatele exprimate în FPS (cadre pe secundă) reprezintă valoarea medie a framerate-ului.
Test/Joc | Scor |
3D Mark Time Spy (DX12) | 3692 Puncte |
3D Mark Firestrike Extreme | 4860 Puncte |
3D Mark Firestrike Ultra | 2567 Puncte |
Ashes of the Singularity (DX12, High Settings) | 45.6 FPS |
Batman: Arkham Knight | 81 FPS |
Bioshock Infinite (DX11, DDOF, Ultra Settings) | 93,47 FPS |
Dirt Rally (Ultra Settings) | 81,82 FPS |
FarCry: Primal (Ultra Settings, no AA ) | 57 FPS |
Grand Theft Auto V (Max Settings, no AA, no Advanced) | 70,4 FPS |
Hitman (DX12, Ultra Settings) | 70,71 FPS |
Middle Earth: Shadow of Mordor (Ultra Settings) | 86,17 FPS |
Rainbow Six: Siege (Ultra Settings, no AA) | 119 FPS |
Rise of The Tomb Raider (Ultra Settings, PureHair OFF) | 60.99 FPS |
The Division (Ultra Settings) | 54,9 FPS |
Thief (Very High Settings) | 78.5 FPS |
Total War Warhammer Benchmark Tool | 58 FPS |
După cum poate fi observat din tabelul de mai sus, în afară de câteva jocuri mai pretenţioase precum Ashes of the Singularity, FarCry: Primal, The Division şi Total War: Warhammer, toate titlurile testate oferă cel puţin 60 de cadre pe secundă în medie. Unul dintre motivele pentru care sistemul oferă performanţă limitată în jocurile amintite este probabil procesorul, care nu poate ţine pasul cu multitudinea de personaje, elemente afectate de fizică şi particule prezente pe ecran. Cu toate acestea, scăderea detaliilor sub nivelul „very high”/„ultra” ar trebui să fie de ajuns pentru performanţă confortabilă.
Testele din 3D Mark au sugerat acelaşi lucru, sisteme similare echipate cu procesoare mai puternice putând atinge scoruri cu măcar câteva sute de puncte mai mari. Desigur, preţul unui asemenea sistem depăşeşte lejer preţul lui Red Beast v2, chiar şi atunci când este vorba despre un sistem configurat de utilizator şi nu unul pre-configurat de magazin.
Red Beast v2 rămâne astfel aproape exclusiv un sistem de gaming. Majoritatea jocurilor momentului rulează excelent pe acesta şi probabil că nu vor exista foarte multe care să îl pună în dificultate în următorii doi ani. În timp, acesta poate fi îmbunătăţit cu un SSD, un procesor mai rapid şi, de ce nu, o placă grafică RX 480 suplimentară, care în Crossfire ar trebui să ofere performanţă apropiată de un GTX 1080. Desigur, suportul pentru Crossfire din partea dezvoltatorilor de jocuri nu a fost tocmai încurajator în ultimii ani, deci nu este o soluţie universal valabilă pentru îmbunătăţirea performanţei. La un preţ de 4800 lei cu tot cu sistemul de operare Windows 10 Home, Red Beast v2 pare a fi o soluţie „la cheie” pentru gamerii pasionaţi dar care sunt mai puţin înclinaţi către partea tehnică a PC gaming-ului.
Red Beast v2 a fost configurat şi a fost oferit spre testare de către AMD şi PC Garage (magazin în care se găseşte în mod exclusiv).
Sistem pre-configurat performant
Vine cu Windows 10 Home
Aspect plăcut
Poate fi upgradat
Lipsa unei unităţi SSD
Ventilatoare zgomotoase
HDD cu timp de răspuns mare