Unul dintre motivele pentru care utilizatorii de produse Apple continuă să le folosească este ecosistemul care permite comunicarea între dispozitive cu uşurinţă. Acest lucru nu a însemnat niciodată că alte dispozitive nu pot fi folosite alături de cele produse de Apple, însă boxa HomePod pare să fie cea mai restrictivă de până acum, fiind compatibilă exclusiv cu produse echipate cu iOS sau macOS, instalarea, activarea şi operarea sa fiind imposibilă altfel.
Cei care folosesc produse Apple precum computere iMac, Mac Pro sau MacBook şi nu au un smartphone Apple nici măcar nu vor putea să instaleze boxa inteligentă HomePod. Aceasta necesită un smartphone sau tabletă cu iOS 11, deci chiar şi cei care au produse Apple mai vechi (precum un iPhone 5, sau iPad Mini 1) se vor găsi în situaţia de a nu putea configura dispozitivul. Cât despre redarea de conţinut, aceasta se face prin intermediul unui modul Bluetooth 5.0, însă doar dispozitivele compatibile cu standardul AirPlay vor putea să se conecteze la HomePod.
Acest lucru înseamnă că cei cu smartphone-uri cu Android nu vor putea să redea muzică pe HomePod, nici măcar din aplicaţia Apple Music, care se găseşte în Play Store. Vestea bună este că orice dispozitiv Apple va putea să redea conţinutul fără probleme pe HomePod.
Este posibil ca toate aceste limitări să fie valabile doar în perioada lansării, Apple promiţând deja câteva funcţii pe care le va oferi abia după o eventuală actualizare software. Conectarea la surse de redare prin Bluetooth obişnuit, fără AirPlay, ar putea fi adăugată foarte rapid, în timp ce configurarea de pe alte sisteme de operare ar putea fi posibilă printr-o aplicaţie pentru Android sau Windows. Cert este că Apple încearcă întotdeauna să asigure funcţionalitate optimă pentru dispozitivele şi aplicaţiile dezvoltate intern, celelalte fiind întotdeauna pe plan secund.