Jucători mari precum Sony şi Oculus VR mută lansările produselor de pe acest segment în 2016, în timp ce HTC şi Valve sunt hotărâţi să aducă Vive pe piaţă anul acesta. Întrucât aceste dispozitive nu au mare valoare fără suport software, Epic Games, compania din spatele Unreal Engine 4 promite suport pentru realitate virtuală începând din 2015, pe listă fiind inclusiv dispozitivul realizat de HTC.
Unreal Engine 4 are deja suport oficial pentru dispozitivele Oculus Rift şi Gear VR. Epic nu trebuie să pornească de la zero pentru implementarea funcţiilor de realitate virtuală pentru HTC Vive, însă dezvoltarea fiecărei astfel de componente pe rând asigură compatibilitate ridicată cu capabilităţile mai speciale ale fiecărui headset în parte. Conform planurilor Epic Games, suportul pentru SteamVR şi HTC Vive ar trebui să vină repede, înainte de sfârşitul lunii mai.
Acest termen nu este însă ales la întâmplare. Valve şi HTC au pornit comenzile pentru versiunea dedicată dezvoltatorilor a lui Vive, iar acesta se va livra înainte de sfârşitul primăverii către companiile interesate. Astfel, odată cu hardware-ul, cei care dezvoltă conţinut pentru realitate virtuală pe platforma Steam VR, vor putea folosi Unreal Engine 4 încă de la început, cu acces la toate funcţiile importante.
Spre diferenţă de alte soluţii de acest gen, HTC a integrat senzori mai mulţi şi mai puternici în Vive, alături de o soluţie de urmărire a mişcărilor utilizatorului, care este unică în acest moment. HTC şi Valve vor livra headset-ul împreună cu două interfeţe de control sensibile la mişcare, cât şi cu o bază principală care va conecta totul. Practic, fără suport oficial din partea Epic Games, implementarea HTC Vive în Unreal Engine 4 ar fi foarte complicată, în special din cauza numărului mare de componente.
Alături de suportul pentru HTC Vive, Epic Games promite şi suport pentru Project Morpheus, soluţia de realitate virtuală de la Sony, dedicată consolei PlayStation 4.