Boxa HomePod s-a lansat la sfârşitul săptămânii trecute în Statele Unite şi alte câteva ţări din lume, iar acum cei care au cumpărat-o în avans sau în primele zile, încep să descopere atât avantajele, cât şi dezavantajele acesteia. Probabil unul dintre cele mai mari dezavantaje, asemeni altor produse Apple din ultimii câţiva ani, este costul de reparaţie în afara garanţiei, care se apropie foarte mult de preţul unui dispozitiv nou. Din fericire, nu toate reparaţiile sunt chiar atât de scumpe.
Fiind vorba despre un dispozitiv „închis”, în interiorul căruia se găsesc doar difuzoare, microfoane şi o placă de bază, cel mai probabil că Apple nu desface fiecare unitate cu probleme, ci mai degrabă înlocuieşte întreaga unitate. Astfel, costul unei reparaţii în cazul în care HomePod nu mai este acoperit de garanţie ajunge şi 280 de dolari americani, adică 80% din costul normal de la raft al produsului. Din fericire, cablul de alimentare poate fi înlocuit separat, la preţul de 30 de dolari.
Cei care cumpără garanţia extinsă Apple Care vor avea astfel câteva avantaje importante. Dispozitivul este acoperit de garanţie pe o perioadă mai lungă (până la 2 ani în plus faţă de perioada minima legală în cazul HomePod), iar clienţii acoperiţi de acest program au acces la suport tehnic rapid. Nu în ultimul rând, cei care au cumpărat HomePod dar nu au ales garanţia Apple Care au până la 60 de zile de la cumpărare să aleagă acest serviciu, în cazul în care produsul nu a suferit accidente. Desigur, problemele care apar în urma şocurilor mecanice nu sunt acoperite de Apple Care.
Odată cu lansarea boxei HomePod, Apple a lansat şi trei clipuri care prezintă câteva din funcţiile sale. Este vorba despre controlul vocal, controlul tactil şi modul în care boxa poate fi configurată sau resetată folosind aplicaţia Home de pe iOS. Momentan, HomePod nu se găseşte în România şi probabil că nu va fi disponibilă în mod oficial până când Siri nu va funcţiona şi în limba română.