În ciuda discuțiilor din ce în ce mai „serioase” despre metavers, care au dus până la schimbarea numelui companiei Facebook în Metal, suntem încă departe de realitatea virtuală așa cum o vedem în filme SF. În prezent, pentru a intra în realitatea virtuală, ai nevoie de o pereche de ochelari mari și grei, greu de transportat și care oferă o experiență destul de limitată și greu de prins pentru cei care nu sunt deja pasionați de tehnologie. Motorola și operatorul american Verizon consideră că au găsit o soluție mai elegantă de a aduce mai mulți oameni în VR: „colierul 5G”, care va permite dispozitivelor de realitate virtuală să scadă în dimensiuni.
Conform anunțului oficial, laboratorul de cercetare și dezvoltare Motorola 312 consideră că viitorul realității virtuale este în domeniul „wearables”, iar un colier echipat cu hardware puternic și conectivitate 5G ar putea fi răspunsul la câteva probleme pe care realitatea virtuală le are în prezent.
Practic, în noul colier se află un procesor puternic, un Snapdragon 8 Gen 1, alături de un modem 5G pentru conectare la internet de mare viteză. Acest colier ar putea fi astfel conectat la o pereche de ochelari AR, VR sau un dispozitiv „mixt”, care permite ambele cazuri de utilizare. Astfel, dispozitivul VR devine un simplu accesoriu, o relație similară cu cea pe care o are un monitor față de un PC desktop. Dispozitivul este echipat cu un acumulator de 5.000 mAh, un port USB, un DisplayPort 1.4 și o suprafață tactilă. Întregul dispozitiv cântărește doar 100 de grame.
Prin eliminarea bateriilor și electronicelor de mare putere din dispozitivele AR și VR, dimensiunile acestora pot fi reduse, iar odată cu ele și greutatea. Astfel, vei putea avea în permanență un dispozitiv VR cu tine, ținut probabil într-un toc de ochelari. Momentan, acesta este compatibil cu ochelarii ThinkReality A3 de la Lenovo.
Momentan, colierul este gândit pentru utilizare în spațiul „corporate” și în spații publice, unde deja există implementare de dispozitive VR sau AR precum cele de la Meta, HoloLens de la Microsoft sau Vive de la HTC. Motorola și Verizon spun că vom vedea o prezență mai mare a acestor dispozitive în cadrul magazinelor fizice, în special. Probabil că din ce în ce mai multe companii vor începe să ofere „experiențe” VR în scopuri de marketing cu ajutorul acestor dispozitive în viitorul apropiat.
sursa: Motorola