Facebook nu are o reputație prea bună atunci când vine vorba despre protecția datelor utilizatorilor săi, însă pare să investească destul de mult în ultima perioadă în dispozitive care chiar asta vor face: vor colecta noi date despre ei. După zvonurile care menționau un ceas inteligent de la Facebook, cu un preț atrăgător, care va permite rețelei de socializare să colecteze date despre sănătatea utilizatorilor, apar noi informații despre o pereche de ochelari echipată cu recunoaștere facială.
Piața de ochelari inteligenți cu realitate augmentată pare să fie noua frontieră pe care companiile de tehnologie o vor cuceri în următorii ani. Dacă în cazul smartphone-urilor și ceasurilor inteligente, companii mari precum Facebook nu au reușit să prindă startul, în cazul ochelarilor inteligenți, există o șansă reală. Astfel, nu este de mirat că Apple, Samsung și alte companii investesc mult în cercetare pentru acest domeniu, iar Facebook ar avea șanse să se impună în acest domeniu dacă aduce pe piață un produs de calitate încă de la început.
Andrew Bosworth, vice președintele diviziilor de realitate augmentată și realitate virtuală din cadrul companiei, a vorbit despre legalitatea integrării tehnologiei de recunoaștere facială direct în ochelarii AR pe care compania îi pregătește. Acesta recunoaște că integrarea unei tehnologii de acest gen este problematică, întrucât „beneficiile sunt clare, dar și riscurile sunt clare și nu știm cum să balansăm lucrurile”, raportează BuzzFeed News.
In our meeting today I specifically said the future product would be fine without it but there were some nice use cases if it could be done in a way the public and regulators were comfortable with.
— Boz (@boztank) February 25, 2021
Beneficiile integrării recunoașterii faciale ar putea fi ușor de identificat din punctul de vedere al unei companii precum Facebook, care se ocupă cu vânzarea de date personale. Va putea ști mai multe despre cei care folosesc dispozitivele și serviciile tale, deci le vei putea oferi reclame mai relevante. Utilizatorii în schimb pot primi capabilitatea de a afla numele unei persoane imediat ce camera o identifică, în cazul în care nu-și amintesc numele acesteia.
Desigur, există și implicații legale în relația cu utilizatorii, întrucât companiile private sunt nevoite să obțină acordul persoanelor fizice înainte de a le include fața într-o bază de date, de exemplu. Având însă în vedere practicile Facebook din ultima perioadă, probabil că aceste metode nu vor fi tocmai sincere. Facebook încearcă să convingă utilizatorii de iOS să permită urmărirea activității lor online prin diverse metode și campanii de promovare, înainte ca Apple să oblige companiile să ceară acest acord direct, la pornirea aplicației.
sursa: BuzzFeed News