Într-o mișcare strategică, Google pare să se pregătească să lanseze ochelari inteligenți cu tehnologia Gemini AI integrată, care ar putea rivaliza cu popularii Ray-Ban Meta.
EssilorLuxottica, gigantul european în domeniul ochelarilor, este evaluat în prezent la 88 de miliarde de euro. Compania are doi rivali la inima sa: Meta și Google. Deocamdată, Zuckerberg pare să fie preferatul, având în vedere colaborările anterioare pentru producerea a două generații de ochelari inteligenți Ray-Ban cu realitate augmentată.
Google nu vrea să rămână în urmă și a abordat, la rândul său, compania EssilorLuxottica pentru a integra asistentul Gemini AI în viitoarele generații de ochelari inteligenți. Și aici există un istoric: înainte de fuziunea cu Essilor, Luxottica a colaborat cu Google pentru ochelarii Google Glass. Deși aceste dispozitive nu au fost un succes răsunător, nu înseamnă că cele două companii nu pot colabora din nou în viitorul apropiat, în defavoarea Meta.
Chiar dacă Google nu va fi preferat de EssilorLuxottica, acest lucru reprezintă totuși dovada că Google lucrează la dezvoltarea unei perechi de ochelari cu realitate augmentată și asistentul AI Gemini la bord. În plus, a fost descoperit un cod ascuns în aplicația Google pentru Android, un indiciu important că Google lucrează la o versiune nouă și îmbunătățită a Google Glass, pe care s-o lanseze în curând.
Magic Leap, start-up american de realitate augmentată, a anunțat acum câteva luni că lucrează cu Google la „soluții și experiențe de realitate extinsă (XR)”. De asemenea, Google colaborează cu compania sud-coreeană Samsung la dezvoltarea de hardware XR.
Toate aceste informații indică faptul că Google este serios în privința reîntoarcerii pe piața ochelarilor cu AR. Se pare că gigantul american dorește să aducă inovații semnificative în acest domeniu. Rămâne de văzut cum va evolua această competiție și ce noi tehnologii vor aduce aceste colaborări pentru consumatori.
Sursa: TechRadar