Mio Spirit 8500 LM: un copilot de încredere pentru călătorii [REVIEW]

19.10.2016
Mio Spirit 8500 LM: un copilot de încredere pentru călătorii [REVIEW]

În era smartphone-urilor echipate cu GPS, necesitatea unui dispozitiv dedicat pentru navigaţie scade, în special pentru cei care conduc cel mai des prin oraş şi rareori în afara lui. Există destule aplicaţii realizate să ajute utilizatorii să evite traficul, însă majoritatea sunt strâns legate de conexiuni la internet pentru monitorizarea fluxului de trafic pe traseul dorit, cât şi pentru accesul la hărţile actualizate în timp real. Mio crede însă că un GPS dedicat încă poate fi util pentru mulţi şoferi, iar Spirid 8500 LM este dovada clară că pentru drumuri lungi sau pentru cei care pleacă cu maşina în afara ţării, o soluţie de acest gen nu este doar mai eficientă, ci şi mai economică.

Design, accesorii

Mio Spirit 8500 LM este un dispozitiv ciudat pentru cei care au folosit în ultimii ani doar smartphone-uri pentru navigaţie. Acesta este construit dintr-un plastic tare, este echipat cu un display de dimensiuni mari (6,2”) şi are aplicată din fabrică o peliculă anti-glare pentru a putea fi folosit fără probleme în soare puternic. Nu în ultimul rând, pelicula protejează display-ul protejat cu plastic de eventuale zgârieturi.

În pachet se găseşte unitatea principală, o ventuză pentru montarea dispozitivului la bordul maşinii şi un încărcător cu conector de 12V compatibil cu orice mufă pentru brichetă, care se conectează la unitatea GPS printr-o mufă mini-USB. Montarea este foarte simplă, iar cablul este destul de lung pentru a fi montat oriunde în jurul consolei maşinii. Mio a ales un design utilitar, nu tocmai compact, însă care pare să reziste la şocuri destul de puternice în cazul în care se întâmplă să fie scăpat pe jos. Ventuza este foarte bine construită şi nu se dezlipeşte de parbriz prea uşor, rămânând pe poziţii chiar şi la întâlnirea unor denivelări sau gropi în asfalt.

Display-ul cu panou TN nu afişează imagini în culori naturale, însă nici nu este nevoie. Interfaţa este realizată folosind butoane mari în culori solide, fără briz-briz-uri, iar meniurile sunt foarte uşor de navigat. Singurul dezavantaj real al display-ului este utilizarea unui panou tactil rezistiv, utilizarea sa fiind puţin complicată în comparaţie cu cea a unui smartphone. Din fericire, tastatura virtuală dezactivează în timp real în timpul introducerii unei adrese pentru a ajunge mai repede la cuvântul dorit.

Experienţa de utilizare

Mio Spirit 8500 LM se porneşte foarte repede, iar conexiunea cu sateliţii GPS se face foarte rapid. Odată introdusă adresa, ruta este calculată în doar câteva secunde, iar utilizatorul poate porni liniştit la drum. Ruta aleasă de sistemul Mio va fi cea mai scurtă din punct de vedere al distanţei, însă nefiind o unitate conectată la internet, nu va lua în calcul elemente precum nivelul de trafic de pe traseu sau eventuale închideri temporare ale drumurilor.

Există două setări pentru semnale auditive în limba română, însă niciunul dintre acestea nu este foarte bine implementat. Modul implicit (automat) foloseşte o voce robotică, care din păcate nu poate să reproducă numele străzilor, în timp ce modul alternativ foloseşte o voce mai naturală, care însă reproduce numele străzilor greşit. În special numele care includ diacritice par să confuzeze sistemul de citire, rezultatele vocii fiind departe de realitate. Pentru cei care doresc totuşi să folosească una dintre opţiuni, recomandarea ar fi modul implicit.

Hărţile par a fi actualizate de curând, însă Mio oferă acces la actualizări gratuite pentru toată harta Europei prin software-ul MioMore Desktop, inclus în pachet pe CD. Cei care nu mai deţin un computer cu unitate optică pot descărca acest software de pe site-ul Mio, însă conectarea la PC se face printr-un cablu mini-USB, care nu este inclus în pachet. Dacă nu deţineţi prin vreun sertar un astfel de cablu, actualizarea hărţilor va fi imposibilă. Nu în ultimul rând, Mio oferă şi posibilitatea de a închiria hărţi pentru cei care ies de pe teritoriul Uniunii Europene, transferul fiind realizat tot prin software-ul de PC dedicat.

Există posibilitatea de a afişa harta în mod 2D sau 3D, iar sistemul este foarte precis atunci când măsoară viteza de deplasare. Hărţile pentru România sunt foarte bine puse la punct, fiind actualizate cu limite de viteză pentru majoritatea drumurilor, cu alerte instante pentru depăşirea acestora. Ecranul de navigaţie afişează ruta, următoarea schimbare de direcţie, distanţa rămasă de parcurs, viteza în timp real, timpul rămas pentru călătorie, ora estimată pentru sosirea la destinaţie, şi ora exactă.

  

Deşi Mio Spirit 8500 LM dispune de o baterie internă, nu este recomandată utilizarea sa fără energie curentă de la priza maşinii. Deşi poţi stoca pe un card microSD fotografii pentru a fi afişate pe display-ul unităţii GPS, în cazul în care bateria se descarcă în afara maşinii, acesta nu poate fi încărcat de la un adaptor pentru smartphone. Puterea acestor încărcătoare este de obicei prea mică pentru a asigura amperajul necesar pornirii lui Spirit 8500 LM.

Concluzii

Mio Spirit 8500 LM este un partener de călătorie util, însă doar pentru drumuri în afara oraşelor şi în afara ţării. Sistemele de navigaţie pentru smartphone-uri pot oferi rute mai rapide şi hărţi actualizate în timp real, cu avertizări pentru drumuri blocate şi care folosesc informaţii despre volumul de trafic pentru a evita aglomeraţia. Avantajele lui Spirit 8500 sunt însă evidente imediat ce părăseşti un oraş important, iar conexiunea de date dispare sau este prea slabă pentru a oferi performanţă decentă pe smartphone, sau în alte ţări, unde tarifele pentru roaming sunt în continuare destul de mari pentru majoritatea utilizatorilor. În afară de faptul că ambele opţiuni de asistenţă vocală integrate de Mio sunt dezamăgitoare, Spirit 8500 LM face exact ceea ce şi-a propus.

Părţi pozitive

Hărţi bine puse la punct
Nu are nevoie de conexiune de date
Există posibilitatea de închiriere a hărţilor din afara UE

Părţi negative

Trebuie folosit exclusiv în maşină
Nu oferă informaţii despre trafic
Vocile în limba română pentru navigaţie nu sunt foarte bune

Urmărește Go4IT.ro pe Google News
Cătălin Niţu
Cătălin Niţu
Redactor-șef Go4it.ro. Lucrează în presa de tehnologie și gaming din 2008. Absolvent al Facultății de Jurnalism și pasionat de gadget-uri, PC-uri și console de gaming. citește mai mult