Software-ul iGo este unul din
cele mai populare pe piaţă şi ne-a lăsat de-a lungul timpului o
impresie foarte bună. Acum avem posibilitatea să testăm noua
versiune
iGo primo a aplicaţiei pe un proaspăt Navon N670 FE. Acesta
este un sistem de navigaţie prin GPS cu ecran de 5″ şi o carcasă
foarte subţire.
Construcţie
Nu trebuie să fii expert IT ca să-ţi dai seama ce dispozitiv a
inspirat construcţia lui Navon N670. Plasticul negru lucios
şi banda gri din jurul carcasei te duc cu gândul imediat la
iPhone 4. Dispozitivul are un profil de doar 10 mm, de
invidiat de către alte sisteme de navigaţie de pe piaţă. Dacă
producătorul ar fi ales un plastic mat pentru carcasa din spate,
lucrurile ar fi stat şi mai bine. În cazul nostru, acea zonă este
un magnet pentru amprente, în ciuda abţibildurilor care abundă.
Navon N670 FE este primul sistem de navigaţie pe care-l
testăm dotat cu mufă microUSB. Profilul carcasei şi noul
standard pentru încărcătoarele telefoanelor mobile o cereau.
Alături de ea găsim un port microSD, butonul de reset şi un LED de
stare. Apreciem faptul că acesta din urmă nu mai este îndreptat
direct spre şofer. Butonul de pornire se află pe latura superioară,
iar în colţul drepta-sus găsim un stilus.
Sistemul de fixare
Am preferat întotdeauna un sistem de fixare cu
nucă în detrimentul unui sistem de fixare cu două sau mai
multe încheieturi ajustabile. Cel din pachetul lui Navon N670 se
încadrează în prima categorie. Ventuza nu este foarte mare, însă nu
ne-a făcut probleme, iar plasticul din care este construit piciorul
este solid. Fixarea şi detaşarea sistemului de navigaţie se face
uşor.
Specificaţii
Ecranul
Sistemul de navigaţie prin GPS Navon N670 este dotat cu un ecran
de 5″ cu rezoluţie standard. Performanţele sale nu sunt
remarcabile, însă îşi face treaba cu brio. Unghirile de
vizibilitate sunt bune pentru şofer, iar luminozitatea maximă este
decentă pentru o zi foarte însorită. Matricea sensibilă la atingere
care acoperă ecranul este precisă.
iGo primo
Această aplicaţie care rulează pe Navon N670 a fost anunţată la
CeBIT 2010 şi a fost implementată anul acesta în sisteme de
navigaţie. Ea vine cu o serie de funcţii avansate precum
afişarea în detaliu a terenului din jurul şoselei, vizualizarea 3D
a clădirilor importante, trasee marcate special pentru modul
pedestru şi navigarea cu ajutorul pozelor locaţiei.
Tastatura inteligentă schimbă în gri culoarea literelor care nu se
potrivesc locaţiei introduse, iar lista cu istoricul destinaţiilor
este filtrată în funcţie de poziţia curentă, routele anterioare şi
timp/dată.
În modul de navigaţie, în colţul din dreapta-sus al ecranului se
găseşte un meniu rapid contextual. El poate fi personalizat de
utilizator cu opt funcţii diferite. În meniul principal sunt
disponibile funcţii pentru conversia unităţilor de măsură,
calcularea consumului de carburant şi vizualizarea informaţiilor
despre un traseu încheiat.
Poate că este doar o doleanţă personală, însă mi-ar fi plăcut să
pot vedea viteza de deplasare atunci când este stabilită o
destinaţie pe iGo primo. Aplicaţia o afişază doar atunci când nu
are un traseu setat. Am apreciat introducerea unei bare de parcurs
pe latura stângă a interfeţei. Am putut vedea astfel foarte uşor
când mă aflu la jumătatea traseului pe care-l am de parcurs.
Aşa cum spuneam şi mai devreme, iGo primo nu afişază o
hartă plată, cu clădiri 3D pe ea, ci una în relief. În
preumblările prin ţară am observat cum drumul pe care-l parcurgeam
traversa coama unui deal sau trecea de pe un versant pe altul.
Chiar şi într-una din imaginile de aici puteţi vedea Casa Poporului
amplasata pe un deal şi nu la nivelul bulevardului care-o
înconjoară.
O facilitate care va fi cu siguranţă apreciată de cei care
pleacă la drum în afara ţării este meniul special pentru
autostradă. Atunci când Navon N670 detectează deplasarea
pe acest tip de drumuri, permite afişarea distanţelor până la
primele trei zone de servicii. Este menţionat în dreptul fiecăreia
dacă dispune de benzinărie, zonă de parcare sau restaurant. Aceste
informaţii sunt foarte utile, în special pentru cei care plănuiesc
o realimentare pe traseu.
Alte aspecte
Precizia chipset-ului GPS al lui Navon N670 este bună, însă pot
apărea mici erori de localizare. Ele pot fi trecute în seama
aplicaţiei care este uşor confuză atunci când mergi pe un drum
judeţean paralel cu autostrada. Pe străduţe mici şi întortocheate
din Bucureşti, sistemul de navigaţie nu a avut probleme.
Producătorul se laudă cu funcţiile multimedia ale lui Navon N670,
însă lipsa unui jack de căşti nu l-a recomandat pentru un test de
redare video.
Pe de altă parte, poate că unii utilizatori vor fi interesaţi să
vadă pozele de pe un card microSD sau să lectureze capodopere ale
literaturii în format digital. Baza de date cu puncte de
interes este bine pusă la punct şi puteţi găsi uşor
benzinării, hoteluri, restaurante sau bănci în apropiere.
Concluzie
Navon N670 FE cu iGo primo este un sistem de navigaţie
uşor de recomandat pentru cei care doresc să întreprindă o
călătorie prin ţară sau prin Europa. Nu are facilităţi
exotice precum modul Bluetooth sau modulator FM, însă te ajută să
ajungi dintr-un punct într-altul şi asta este tot ce contează de
cele mai multe ori. Dacă sunteţi împăcaţi cu faptul că viteza de
deplasare nu poate fi afişată în timp ce este stabilit un traseu,
atunci iGo primo este o aplicaţie foarte robustă şi cu multe
facilităţi. Navon N670 FE cu 42 de hărţi ale ţărilor din Europa
poate fi achiziţionat din magazinele de specialitate din ţară sau
de pe
magazinul online al importatorului la preţul de 800 lei.
Navon N670 FE a fost testat prin amabilitatea firmei Falcon,
importator Navon în România.
Plusuri şi minusuri:
[+] aplicaţie
iGo primo cu multe facilităţi
[+]
timpi de calculare şi recalculare a rutei foarte scurţi
[+]
hartă în relief
[+]
design minimalist şi construcţie robustă
[+]
suport rabatabil cu nucă
[+]
alimentare prin port microUSB
[-]
viteza nu este afişată când este urmat un traseu