Piața de smartwatch-uri pare să fie una dintre cele mai interesante din domeniul tehnologiei. Aici luptele se dau între o parte dintre aceiași jucători mari de pe piața de smartphone-uri, însă pot apărea și câteva surprize în clasamente. Desigur, Apple domină în continuare piața cu gama Apple Watch, însă locul al doilea în clasamentul publicat de Counterpoint pentru prima jumătate a anului 2020 este cel puțin surprinzător. Chiar dacă Huawei și Samsung au unele dintre cele mai populare ceasuri după producătorul american, când vine vorba de încasări, acestea rămân în urma Garmin.
Pornind de la topul celor mai bine vândute modele de smartwatch-uri din lume, ai putea spune că Garmin nu se află nici măcar în top 5 producători de ceasuri inteligente. Adevărul este că acest clasament ia în calcul doar vânzările modelelor individuale, nu vânzările unei întregi game de produse.
Chiar dacă Apple Watch Series 5 este cel mai scump model, acesta este cel mai bine vândut ceas inteligent din lume, fiind urmat de Apple Watch Series 3, modelul considerat acum de buget, care pornește de la jumătate din prețul său. Următoarele două modele sunt cele mai recente variante Huawei și Samsung, alături de un ceas aparent anonim, dar echipat cu conectivitate 4G.
Conform Counterpoint, volumele de vânzări Apple pe piața de smartwatch-uri au crescut cu 22% față de anul trecut, în ciuda pandemiei de COVID-19. Huawei, în schimb, a crescut însă și mai mult de la an la an, cu 57%.
Dar clasamentul companiilor care fac cei mai mulți bani din smartwatch-uri este de fapt cel mai interesant lucru la acest raport Counterpoint. Nu doar că Apple a crescut față de anul trecut, dar acum deține jumătate din valoarea încasărilor de pe piața de smartwatch-uri la nivel global.
Chiar dacă nu are niciun model în Top 5 cele mai bine vândute ceasuri, Garmin face mai mulți bani decât Huawei din aceste dispozitive, chare are un model pe locul al treilea. La fel și în cazul Samsung, care are un model în top 5, dar este pe locul 4 mondial la încasări.
Piața de smartwatch-uri a crescut cu 20% față de anul trecut, India fiind un factor important, vânzările de ceasuri inteligente crescând cu 55% în această regiune. Aici branduri precum Amazfit cresc foarte repede. Față de anul trecut, subsidiara Huami a crescut cu 51%.
sursa: Counterpoint