Apple a reușit să rămână liderul pieței de smartwatch-uri și la începutul lui 2020, în ciuda crizei cauzată de pandemia de COVID-19. Compania a vândut mai puține unități de Apple Watch față de aceeași perioadă a anului 2019. Dar alte companii au reușit să crească, odată cu întreaga piață. Cel mai surprinzător este însă Huawei, care a depășit Samsung pe piața de brățări și ceasuri inteligente, în timp ce Fitbit scade. Topul este însă dominat de aceleași cinci companii care au apărut și în trecut.
Apple a vândut în primele trei luni din 2020 5,2 milioane de unități de ceasuri inteligente Apple Watch. Compania are în consecință 36,3% din piața mondială de dispozitive de purtat. Aceasta este o scădere față de cele 6 milioane de unități vândute în T1 2019, când avea 46,7% din piață. Conform ultimelor rapoarte, platforma software watchOS, pe care Apple Watch rulează, are acum o bază de utilizatori de 70 de milioane.
În urma Apple vine acum Huawei, care a vândut 2,1 milioane de ceasuri inteligente și brățări. Compania a înregistrat astfel o creștere de 113% față de anul trecut, și a crescut de la o cotă de piață de 7,9% la 14,9%. Samsung, chiar dacă a înregistrat o creștere de 46% în această perioadă, a reușit să vândă „doar” 1,8 milioane de unități. Producătorul sud coreean deține acum 12,4% din piață, o creștere de la 9,6% în T1 2019.
Ultimele două companii din top 5 sunt Garmin, cu 1,1 milioane de unități, de asemenea pe creștere față de anul trecut și Fitbit cu 0,9 milioane. Fitbit, asemeni Apple, este pe un trend descendent, vânzând cu 21% mai puține decât în 2019.
Restul producătorilor au vândut în total 3,3 milioane de unități, care reprezintă 22,8% din totalul pieței. În trimestrul întâi din 2020 au fost vândute 14,3 milioane de dispozitive de purtat. Întreaga piață este pe o creștere de 12% față de anul trecut.
Raportul de mai sus a fost realizat de compania de cercetare Canalys.