Fitbit a recunoscut în urmă cu două luni că ceasurile Ionic, vândute în urmă cu câțiva ani, suferă de o problemă la nivelul bateriei. Aceasta poate să se încălzească peste limitele normale, lucru care a dus la arsuri de gradul 2 și 3 pe mâinile unor utilizatori. După mai bine de 100 de plângeri la nivel global, subsidiara Google a retras de pe piață ceasurile Ionic și a oferit utilizatorilor banii înapoi sau reduceri pentru a cumpăra un ceas dintr-o generație mai nouă. Un nou proces împotriva Google spune însă că toate dispozitivele companiei suferă de aceleași probleme.
Un nou proces colectiv cheamă în instanță Google pentru a cere retragerea tuturor ceasurilor și brățărilor de fitness de la Fitbit. Conform procesului, toate produsele companiei suferă de aceleași probleme, care pot cauza arsuri la nivelul încheieturilor din cauza bateriilor care se supraîncălzesc. Plângerea colectivă a utilizatorilor este că reprezentanții companiei nu recunosc problemele dispozitivelor, sugerând că este de vină igiena lor, nu dispozitivele, pentru urmele lăsate pe mâini.
„Clienții rezonabili cumpără produsele pentru a arde calorii, nu propria piele, și pentru a urmări un stil de viață sănătos cu ajutorul unui smartwatch”, declară documentul depus în tribunal în SUA.
Cei doi reclamanți din acest proces susțin că au folosit ceasuri inteligente Fitbit Versa Lite și Versa 2 cu astfel de probleme, și au oferit fotografii care demonstrează același tip de arsuri și de la utilizatori de Fitbit Sense, cel mai avansat model al companiei, Versa 3, cea mai recentă generație de smartwatch, și brățările Blaze, Inspire și Inspire 2. Pe lângă aceste plângeri, reclamanții se plâng și de faptul că reprezentanții Fitbit refuză după o perioadă să mai răspundă la cererile clienților.
Acest proces denunță compania și pentru faptul că nu pare să se grăbească cu returnarea banilor pentru programul de retragere al ceasului Ionic. Mulți clienți au făcut cerere de retur și încă nu și-au primit banii promiși.
sursa: The Verge