Google a anunţat în mod oficial că este în procesul de a cumpăra Fitbit, compania de pe locul doi de pe piaţa de dispozitive de purtat. Astfel, Google va intra în cursa pentru dominanţă în acest domeniu cu un avantaj major, singurul său rival adevărat fiind acum Apple, care se bucură de un succes imens cu Apple Watch în ultimii câţiva ani. Anunţul a fost făcut de Rick Osterloh, Senior Vice President pentru divizia Devices & Services din cadrul Google, pe blog-ul oficial al companiei.
Această veste la doar câteva zile după ce Reuters a publicat un articol în care cita surse din industrie care spuneau că Google este în discuţii pentru a cumpăra Fitbit. De asemenea, vine la doar două luni de la lansarea oficială a celui mai nou ceas Fitbit, modelul Versa 2 (pe care l-am testat şi noi). Vestea bună pentru fanii Fitbit este că Google va folosi această achiziţie pentru a îmbunătăţi platforma Wear OS, pregătind investiţii majore în această direcţie. De altfel, software-ul Fitbit era cea mai slabă componentă a produselor sale, hardware-ul fiind întotdeauna similar sau apropiat cu cel al concurenţei din piaţă.
Anunţul vorbeşte de asemenea despre utilizarea tehnologiilor şi hardware-ului dezvoltate de Fitbit şi de uneltele AI şi software pe care Google le are la dispoziţie (precum Google Fit şi Wear OS) pentru a inova şi mai mult în spaţiul dispozitivelor de purtat. Nu în ultimul rând, Osterloh promite intimitate şi protecţie a datelor personale, control asupra acestora în mâinile utilizatorilor, cât şi transparenţă pentru produsele din viitor. De altfel, compania promite deja că datele colectate de dispozitivele Fitbit + Google realizate să nu fie folosite niciodată pentru targetarea cu reclame.
Deja sunt promise noi dispozitive de purtat sub marca „Made by Google”, o umbrelă care acoperă atât telefoanele Google Pixel, laptop-urile Pixelbook, căştile Pixel Buds şi dispozitivele smart home din familia Nest.
Conform The Verge, Google va plăti 2.1 miliarde de dolari pentru a cumpăra Fitbit. Aceasta este cea de-a doua tranzacţie importantă pentru Google de anul acesta pe piaţa de wearables, o altă achiziţie în valoare de 40 de milioane de dolari aducând în portofoliul companiei tehnologii de smartwatch ale Fossil, care la rândul său le cumpărase de la Misfit.
Fitbit are birouri în mai multe ţări, printre care şi în România. Compania a ajuns să dezvolte tehnologii pentru smartwatch-uri aici după ce a cumpărat startup-ul românesc Vector Watch în urmă cu câţiva ani.