Strategia Google pentru lansarea de servicii de muzică este extrem de confuză. Compania se află în plină tranziție de la Google Play Music la YouTube Music, iar utilizatorii de Android deja încep să își piardă din funcțiile pe care le foloseau în trecut, fără ca acestea să se regăsească pe noul serviciu. În același timp, ceasurile cu Wear OS nu mai pot acum reda muzică locală prin Google Play Music, întrucât aplicația nu mai există pe această platformă, însă nu au acces nici la YouTube Music. Curios este însă faptul că Google tocmai a lansat aplicația pe care utilizatorii săi de ceasuri o așteptau… dar pe platforma concurentă: Apple Watch.
Platforma watchOS de la Apple, care stă la baza dispozitivelor Apple Watch, este cea dominantă pe piață atunci când vine vorba despre număr de utilizatori. Apple încasează cei mai mulți bani când vine vorba de veniturile pieței de ceasuri inteligente și are o cotă de piață de peste 50% atunci când vine vorba despre volum. Astfel, este de înțeles de ce YouTube Music vine pe aceste dispozitive mai întâi. Totuși, utilizatorii de Apple Watch nu duc lipsă de aplicații de muzică.
În loc să aducă YouTube Music pe platforma sa Wear OS (fostul Android Wear), care nu mai are o aplicație de muzică oficială, Google preferă platforma Apple, care s-ar putea să fie și mai profitabilă din punct de vedere al numărului de abonamente. Asta pentru că YouTube Music este oricum integrat în YouTube Premium. Astfel, utilizatorii de iOS care au Premium ar putea să nu apeleze la Apple Music sau Spotify, dacă plătesc oricum pentru a scăpa de reclamele pe YouTube.
Între timp, cei care folosesc un ceas cu Wear OS, vor trebui să aștepte lansarea versiunii dedicate a aplicației și să rămână fără muzică o perioadă mai lungă. Probabil că pot apela la alternative pentru redarea de muzică locală, însă nu pot folosi acum nicio aplicație de redare de la Google.
sursa: Gizmodo