Conform unui studiu de piaţă lansat de IDC, piaţa de ceasuri inteligente este într-o continuă scădere, reuşind să înregistreze cifre cu 51,6% mai mici în cel de-al treilea trimestru din 2016 în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Cel mai mult de suferit de pe urma acestei scăderi o are Apple, însă nici concurenţa nu o duce mult mai bine. Se pare că adopţia acestei categorii de produse nu s-a ridicat la nivelul aşteptărilor, însă există încă speranţă, întrucât nu toate companiile sunt în scădere.
IDC susţine că Apple Watch a livrat în ultimele trei luni 1,1 milioane de unităţi către magazine, o scădere de 71,6% faţă de anul trecut, în care a livrat 3,9 milioane de dispozitive din această categorie. Motivul pentru scăderea uriaşă ar putea fi întârzierea generaţiei Apple Watch 2, care a apărut la mult peste un an de la debutul originalului Apple Watch. Cu toate acestea, Apple încă este majoritar pe piaţă, cu 41,3% dintre smartwatch-urile de pe piaţă la nivel global în trimestrul trei al anului curent.
O scădere procentuală şi mai mare în numărul de unităţi livrate a înregistrat Lenovo, cu 100.000 de unităţi în această perioadă faţă de 300.000 de unităţi în T3 2015, care reprezintă o scădere de 73,3 procente. Pebble a scăzut cu 54,1 procente, în timp ce alte companii luate laolaltă au scăzut cu 27,2%.
Singurele companii care sunt în creştere sunt Samsung şi Garmin, cu 9% pe plus pentru compania coreană şi 324,2 procente pentru producătorul american. Cu toate acestea, nici cifrele lor nu sunt îmbucurătoare, Samsung reuşind să livreze 400.000 de unităţi, în timp ce Garmin a livrat 600.000.
Probabil că întreaga piaţă de smartwatch-uri va creşte puţin în ultimul trimestru al lui 2016, întrucât începe perioada reducerilor cu ocazia sărbătorilor de iarnă.