Piaţa de smartwatch-uri a fost acaparată în ultimii ani de către Apple, întrucât productătorii bazaţi pe soluţii Android sau platforme proprii precum Fitbit şi Tizen nu au reuşit să ofere produse atractive pentru publicul larg. Acest lucru a dus şi la stagnarea tehnologică, mulţi producători de componente considerând riscantă investiţia în dezvoltare. Acum că Google a revenit cu un rebranding pentru Android Wear în Wear OS, companiile de hardware par să înceapă să ia din nou în considerare dezvoltarea de noi componente. Qualcomm, principalul producător de chipset-uri mobile din lume, promite acum un nou model de procesor pentru ceasuri inteligente.
Primele generaţii de smartwatch-uri bazate pe Android erau echipate cu chipset-uri Snapdragon 400, modele dedicate la acel moment smartphone-urilor de medie, lucru care a dus la un consum ridicat de energie. Cea de-a doua generaţie de ceasuri inteligente a primit însă modelul W2100, un chipset dedicat smartwatch-urilor, care integra cam tot ce era necesar pentru funcţionarea dispozitivelor, inclusiv modem-uri şi module GPS. Au trecut însă doi ani de la debutul acestei platforme hardware, iar între timp ceasurile inteligente au stagnat.
Conform Pankaj Kedia, senior director of wearable la Qualcomm, în această toamnă, compania va oferi către parteneri o nouă generaţie de chipset-uri pentru smartwatch-uri. Acesta va debuta cu un partener nespecificat, iar până în sezonul de sărbători, majoritatea partenerilor vor avea acces la noile componente. În timp ce modelele precedente de chipset-uri erau practic modele de smartphone adaptate pentru un format mai mic, noul model va fi dedicat experienţei „de purtat”.
Acest lucru înseamnă că va beneficia de senzori avansaţi pentru monitorizarea activităţii utilizatorilor, performanţă îmbunătăţită pentru executarea comenzilor şi, desigur, consum de energie mai mic. Având în vedere că W2100 era încă bazat pe procesul de fabricaţie pe 28nm, în condiţiile în care noile modele de pe smartphone-uri sunt realizate 10nm, cu siguranţă vom vedea modele care rulează la temperaturi mai scăzute şi care vor necesita mai puţină energie electrică.
Totodată, se pare că noua strategie este de a realiza mai multe modele ale chipset-ului, în funcţie de tipul de dispozitiv în care este integrat. Toate vor integra Bluetooth şi Wi-Fi, însă doar cele care vor fi integrate în dispozitive de fitness vor beneficia şi de GPS. De asemenea, nu toate vor beneficia de modem-uri LTE. Keida a vorbit şi puţin despre aşteptările brand-urilor de fashion care produc ceasuri inteligente, care vor să aibă posibilitatea de a afişa ceva în permanenţă pe ecran, fără a fi interesate de funcţii de fitness. Acest lucru este posibil doar prin optimizarea componentelor interne pentru a asigura un consum cât mai mic.