Fitbit retrage de pe piață ceasurile inteligente din seria Ionic. Compania, subsidiară Google, a anunțat oficial că toate modelele Ionic produse și vândute în perioada 2017-2020 trebuie returnate, din cauza unei probleme a bateriei. Peste 100 de utilizatori au raportat probleme cu ceasurile, multe dintre acestea ducând chiar la arsuri la nivelul pielii. Se pare că bateria de litiu se încinge peste limitele admise.
Modelul Ionic a fost produs și vândut înainte de achiziția Google. În cei trei ani cât a fost pe piață, Fitbit Ionic a depășit un milion și jumătate de unități vândute la nivel mondial, însă majoritatea au fost vândute în SUA. Dintre cele 118 cazuri de răni cauzate de ceasurile Fitbit Ionic, 78 au afectat utilizatori din SUA, în timp ce restul au avut loc în alte regiuni.
Conform Consumer Product Safety Commision din SUA, au existat în total 174 de cazuri de supraîncălzire raportate cu Fitbit Ionic, însă nu toate au dus și la răni. Majoritatea celor afectați însă, spun că au suferit arsuri de gradul 2 și 3.
Fitbit a deschis o pagină oficială pentru returnarea dispozitivelor. Toți cei care au ceasuri cu numărul de cod FB503 sunt eligibili pentru a primi 299 dolari americani, sau prețul local al ceasului la momentul vânzării. De asemenea, aceștia pot primi și un cod de discount de 40% dacă aleg să și trimită ceasul înapoi la companie. România se află pe lista de țări în care ceasul Ionic s-a vândut oficial, deci dacă aveți un astfel de ceas, chiar dacă nu ați avut probleme cu el, tot puteți primi banii înapoi.
Chiar dacă vă gândiți să îl păstrați, probabil că nu ar fi totuși o idee prea bună. Având în vedere că Fitbit a recunoscut problema, nu este clar câte dispozitive sunt de fapt afectate la nivel mondial și nici care sunt condițiile în care supraîncălzirea are loc. Cel mai sigur, pentru a evita răni și pentru a elimina pericolul unui incendiu (la fel ca în cazul Galaxy Note7), ar fi să trimiteți ceasurile înapoi.