În ultima săptămână, de când Apple a lansat iOS 14.3, compania a intrat într-un conflict deschis cu Facebook. Noile funcții de intimitate de pe iOS permit utilizatorilor să ceară fiecărei aplicații în parte să blocheze urmărirea comportamentului din aplicații pentru „targetarea” de reclame. Desigur, întrucât Facebook „trăiește” din reclame, compania nu dorește să ofere utilizatorilor această opțiune, dar Tim Cook, CEO-ul Apple, a oferit un răspuns cât se poate de clar către gigantul din domeniul social media: „utilizatorii trebuie să aibă libertatea de a alege”.
Facebook aplică de câteva zile multe tactici care să aducă discursul în legătură cu acest subiect de partea sa, însă cel mai probabil, nu va impresiona utilizatorii. Reprezentanții rețelelor de socializare spun că prin oferirea posibilității utilizatorilor de a nu fi urmăriți, companiile care își fac reclamă pe Facebook vor fi afectate, întrucât mesajul lor nu va mai putea ajunge la utilizatorii care ar putea fi interesați de acele produse sau servicii. Este aici vorba în special de companiile mici sau locale, care nu pot să atragă clienți din toată lumea.
În același timp, compania a început să notifice deținătorii de pagini de business că Apple dorește să le afecteze afacerile prin decizia de a oferi posibilitatea de a bloca urmărirea utilizatorilor.
Tim Cook, CEO-ul Apple, care nu obișnuiește să ofere prea multe declarații în afara interviurilor oficiale, a publicat pe pagina sa de Twitter un răspuns adresat direct celor de la Facebook:
„Credem că utilizatorii trebuie să aibă alegerea de a alege dacă datele lor să fie sau nu colectate și cum sunt sunt folosite. Facebook poate continua să urmărească utilizatorii prin aplicații și site-uri la fel ca până acum, iar funcția de transparență în urmărirea aplicațiilor din iOS 14 doar necesită să facă acest lucru cu permisiunea voastră.”
We believe users should have the choice over the data that is being collected about them and how it’s used. Facebook can continue to track users across apps and websites as before, App Tracking Transparency in iOS 14 will just require that they ask for your permission first. pic.twitter.com/UnnAONZ61I
— Tim Cook (@tim_cook) December 17, 2020
Și pentru că Facebook simte o amenințare imensă din cauza acestei funcții, compania a anunțat că va susține Epic Games în procesul împotriva Apple, care cere companiei să deschidă platforma pentru a permite instalarea unor magazine de aplicații alternative la App Store.
sursa: Phone Arena