Așa cum a fost hotărât în urmă cu doar câteva săptămâni, conturile lui Donald Trump de pe Facebook și Instagram au fost deblocate în mod oficial. Fostul președinte al Statelor Unite ale Americii a lipsit astfel puțin peste doi ani de pe platformele Meta, iar încercările sale de a reveni pe acestea din ultima perioadă se datorează, cel mai probabil, viitoarei sale campanii electorale pentru a reveni la conducerea țării la alegerile din 2024.
În ciuda faptului că Trump a fost deblocat de pe Twitter în urmă cu câteva luni deja, acesta nu și-a reluat activitatea pe rețeaua de socializare controlată acum de Elon Musk. Cel mai probabil, activitatea fostului președinte va lipsi și de pe conturile de Facebook și Instagram, cel puțin până spre jumătatea acestui an. Motivul pare să fie un acord de semi-exclusivitate pe care îl are cu rețeaua de socializare Truth, a căruia acesta este co-fondator.
Astfel, acesta nu poate să abandoneze Truth, dar se pare că încearcă să renunțe la termenii contractului cu propria rețea de socializare. Estimările din prezent spun că prin luna iunie, acesta și-ar putea relua activitatea și pe alte rețele de socializare.
Cu toate acestea, mai importantă decât postarea de mesaje pe rețelele de socializare, este posibilitatea de a crea campanii de reclame electorale pe platformele Meta și Twitter. În 2016, când a câștigat alegerile în fața contra candidatei Hillary Clinton, reclamele de pe Facebook au jucat un rol foarte important. De altfel, faptul că, în principal, campania sa din 2020 s-a bazat pe experiența anterioară, fără să ia în considerare modificările făcute de Facebook în urma scandalului Cambride Analytica, a dus la pierderea alegerilor în fața lui Joe Biden.
Contul deblocat al lui Trump are peste 30 de milioane de urmăritori pe Facebook și peste 20 de milioane pe Instagram. Acestea, chiar și adunate, sunt mai mici decât cei peste 85 de milioane de urmăritori pe care Trump îi are pe Twitter.
sursa: Gizmodo