S-au împlinit recent doi ani de când Donald Trump, fostul președinte SUA, a fost blocat de pe majoritatea rețelelor de socializare în urma atacului asupra cădirii Capitoliului din Washington, cu susținerea sa. În ciuda eforturilor de a-și crea propria rețea, vocea lui Trump de pe internet a amuțit, iar acesta pare că își dorește să intre înapoi în atenția publicului, întrucât se apropie din nou alegerile prezidențiale în SUA. Trump a început deja să ceară companiilor, precum Meta, să îi deblocheze conturile.
La momentul blocării lui Trump, Twitter a oferit o suspendare „permanentă” sub conducerea de la momentul respectiv, lucru care înseamnă că nu va mai fi deblocat niciodată. Totuși, de când a preluat conducerea Twitter, Elon Musk a deblocat majoritatea conturilor blocate pe baza a tot felul de abuzuri, inclusiv cel al lui Trump. În ciuda deblocării, fostul președinte SUA nu a revenit pe Twitter, așa cum se așteptau mulți.
Se pare însă că Trump își dorește prezență pe rețelele Meta, cel mai probabil pentru a putea rula reclame pe platformele Facebook și Instagram, referitoare la următoarele alegeri, care vor avea loc în 2024. De altfel, compania Facebook (cum era cunoscută la acel moment), a promis că această suspendare va dura minimum doi ani și că în 2023 va analiza din nou situația și va decide dacă va păstra sau nu conturile lui Trump suspendate.
Se pare că cei de la Meta iau în calcul ridicarea suspendării, întrucât reprezentanții companiei au declarat postului de știri NBC News că vor lua o decizie în acest sens în următoarele câteva săptămâni, pe baza procedurii pe care au stabilit-o anterior. De altfel, suspendarea originală nu era finală, însă îl pune pe Trump într-o situație delicată. Repetarea încălcării regulamentului după ce conturile sale vor fi din nou restaurate ar putea duce la ștergerea completă a acestora.
Trump are peste 34 de milioane de urmăritori pe Facebook și peste 70 de milioane pe Twitter. La alegerile din 2016, pe care le-a câștigat, Trump a rulat peste 5,9 milioane de reclame diferite, pentru a testa care sunt cele mai eficiente pe rețelele de socializare. Aceste acțiuni au dus la limitarea reclamelor de volum înalt pe platformele Meta, acțiune care ar fi dus la pierderea alegerilor din 2020.
sursa: NBC News