Elon Musk a declarat în trecut că are planuri mari pentru Twitter după ce cumpără compania, însă nu ne-am fi așteptat că printre acestea se numără și concedierea majorității angajaților. Confom Washington Post, Musk ar avea un plan pregătit pentru a renunța la 75% din forța de muncă a Twitter, adică aproximativ 5.600 de angajați. Nu este clar dacă acest lucru este într-adevăr posibil, întrucât există posibilitatea ca rețeaua să nu mai poată opera în parametri normali fără oameni „la butoane”.
Investiția de peste 40 de miliarde de dolari a lui Elon Musk pare să fie mai degrabă în rețeaua în sine și nu în oamenii care au creat-o și o întrețin. Astfel, Musk ar putea plănui să păstreze doar personalul critic pentru păstrarea Twitter online, în timp ce renunță la ceea ce acesta ar considera că nu ajută la creșterea platformei.
Deja Twitter, la fel ca alte companii din zona de tehnologie, plănuia să concedieze aproximativ 25% dintre angajați, în încercarea de a păstra compania pe linia de plutire în perioadă de criză și inflație, dar planul lui Musk pare să fie complet opusul acestuia.
Cel mai probabil, Musk speră să poată concedia echipele de moderare a conținutului și să le înlocuiască cu soluții automatizate. Această strategie ar putea fi economică pe termen scurt, însă ar putea strica utilitatea platformei și credibilitatea acesteia pe termen lung. Alte rețele, precum Parler, au fost eliminate de pe App Store și Play Store pentru lipsa unor măsuri eficiente de moderare a conținutului problematic. Cel mai probabil, Musk își dorește să păstreze Twitter pe aceste platforme și după ce cheltuie 40 de miliarde de dolari pentru a o cumpăra.
Achziția Twitter ar trebui să se încheie săptămâna viitoare, pe 28 octombrie. Rămâne de văzut dacă Musk va aplica într-adevăr această strategie, sau dacă a fost doar o cifră pe cere a aruncat-o într-o conversație pentru a primi niște apariții în media. Miliardarul este cunoscut pentru astfel de afirmații sau promisiuni, după care, la scurt timp de răzgândește și face total opusul. Inclusiv în achiziția Twitter, acesta s-a răzgândit de câteva ori, înainte să ia decizia finală de a cumpăra rețeaua.
sursa: Washington Post