Elon Musk spune că nu va lua în considerare dezvoltarea unui nou ecosistem software pentru smartphone-uri decât dacă va fi obligat de Apple și Google. Se pare însă că acel moment ar putea veni mai repede decât se aștepta miliardarul, întrucât acesta spune deja că Apple a amenințat Twitter cu delistarea de pe App Store. Musk a publicat o serie de mesaje pe contul său de pe noua sa rețea de socializare, în care acuză compania Apple că ar urî „libertatea de exprimare”.
Momentan Apple nu vorbește public despre această situație, însă Elon Musk a dezvăluit pe Twitter că producătorul de smartphone-uri ar fi amenințat accesul Twitter la App Store, dar fără să zică pentru ce. În general, Apple nu oferă multe motive pentru refuzul anumitor aplicații de pe App Store, însă întotdeauna este citat regulamentul magazinului, care este foarte strict.
Apple has also threatened to withhold Twitter from its App Store, but won’t tell us why
— Elon Musk (@elonmusk) November 28, 2022
Cel mai probabil, este vorba despre moderarea de conținut de pe Twitter, care deși încă funcționează, aceasta nu este la fel de „puternică” precum era înainte să preia Elon Musk controlul. Asta pentru că o mare parte din echipa care se ocupa de eliminarea conținutului nepotrivit a fost concediat la scurt timp după ce Musk a preluat funcția de CEO.
Apple has mostly stopped advertising on Twitter. Do they hate free speech in America?
— Elon Musk (@elonmusk) November 28, 2022
Musk mai acuză Apple că și-a retras reclamele de pe Twitter și că făcând asta, compania urăște libertatea de exprimare. Dar Apple este doar una dintre companiile care refuză să mai plătească pentru reclame pentru Twitter. Estimările spun că aproape jumătate dintre clienții Twitter s-au retras în ultima lună, majoritatea așteptând să vadă direcția nouă în care rețeaua de socializare merge înainte de a lua decizia dacă platforma va fi abandonată sau dacă vor continua parteneriatul. Având în vedere declarațiile lui Musk și tipul de utilizatori pe care acesta îl atrage pe platformă, se pare că multe companii preferă să fie precaute pentru a nu fi asociate cu subiecte controversate.
sursa: Tech Crunch