La începutul lunii februarie, Meta a anunțat că va începe să eticheteze fotografiile create cu instrumente de Inteligență Artificială (AI) pe rețelele sale sociale. Din luna mai, Meta marchează fotografiile cu eticheta „Realizată cu AI” pe aplicațiile sale Facebook, Instagram și Threads.
Cu toate acestea, abordarea companiei de a eticheta fotografiile a stârnit nemulțumirea utilizatorilor și a fotografilor, deoarece Meta marchează fotografiile reale drept „Realizate cu AI”.
Există numeroase exemple în care Meta a atașat automat această etichetă unor fotografii care nu au fost create folosind AI. De exemplu, o fotografie a echipei Kolkata Knight Riders câștigând turneul de cricket Indian Premier League a fost etichetată greșit. Notabil este faptul că eticheta este vizibilă doar în aplicațiile mobile, nu și pe web.
Mulți alți fotografi și-au exprimat îngrijorarea că imaginile lor au fost etichetate greșit cu eticheta „Realizate cu AI”. Ei argumentează că eticheta nu ar trebui să i se aplice unei simple editări a unei fotografii cu un program.
Fotograful fostului președinte al Statelor Unite, Pete Souza, a declarat într-o postare pe Instagram că una dintre fotografiile sale a fost marcată cu noua etichetă. Souza a explicat într-un email pentru TechCrunch că Adobe a schimbat modul în care funcționează instrumentul său de decupare și acum trebuie să „aplatizezi imaginea” înainte de a o salva ca imagine JPEG. El suspectează că această acțiune a declanșat algoritmul Meta.
„Ce este enervant este că postarea m-a forțat să includ ‘Realizată cu AI’, chiar dacă am debifat această opțiune”, a declarat Souza pentru TechCrunch.
Meta nu a răspuns întrebărilor despre experiența lui Souza sau despre alte postări ale fotografilor care au declarat că postările lor au fost etichetate incorect. Cu toate acestea, după publicarea relatării, Meta a spus că compania evaluează abordarea sa pentru a indica mai bine cantitatea de AI folosită într-o imagine.
„Intenția noastră a fost întotdeauna să ajutăm oamenii să știe când văd conținut creat cu AI. Luăm în considerare feedbackul recent și continuăm să ne evaluăm abordarea pentru ca etichetele noastre să reflecte cantitatea de AI utilizată într-o imagine”, a declarat un purtător de cuvânt Meta.
Într-o postare pe blog din februarie, Meta a spus că utilizează metadatele imaginilor pentru a detecta eticheta. Conform PetaPixel, Meta pare să aplice eticheta „Realizată cu AI” atunci când fotografii utilizează instrumente precum Generative AI Fill de la Adobe pentru a elimina obiecte.
Deși Meta nu a clarificat când aplică automat eticheta, unii fotografi susțin abordarea Meta, argumentând că orice utilizare a instrumentelor AI ar trebui să fie dezvăluită. Compania a declarat că lucrează activ cu companiile care au instrumente AI pentru creație pentru a-și rafina abordarea.
În prezent, Meta nu oferă etichete separate pentru a indica dacă un fotograf a folosit un instrument pentru a curăța fotografia sau a folosit AI pentru a o crea. Pentru utilizatori, poate fi dificil să înțeleagă cât de mult AI a fost implicat într-o fotografie. Eticheta Meta specifică faptul că „Generative AI poate fi folosit pentru a crea sau edita conținut în această postare”, dar doar dacă atingeți eticheta.
În ciuda acestei abordări, există numeroase fotografii pe platformele Meta care sunt clar generate de AI și algoritmul nu le-a etichetat.