Facebook, cea mai mare rețea de socializare online din lume, a recunoscut că sistemul de operare iOS 14 dezvoltat de Apple ar putea șterge 50% din veniturile business-ului său de publicitate Audience Network.
Facebook Audience Network le permite dezvoltatorilor de aplicații mobile să furnizeze reclame în acestea pe baza datelor colectate de platforma de socializare.
Citește și: iOS 14 anunțat oficial, ce noutăți aduce pentru utilizatorii de iPhone
Astăzi, furnizorii de publicitate folosesc un număr de identificare unic, numit IDFA, pentru a ținti mai bine reclamele și a estima eficiența lor. În iOS 14, fiecare aplicație care dorește să folosească numărul respectiv trebuie să ceară permisiunea utilizatorului prima dată când este lansată. Majoritatea oamenilor nu acordă această permisiune, potrivit testelor.
Noul sistem de operare, care va fi disponibil pentru publicul larg cândva în acest an, va limita eficiența reclamelor Facebook pe smartphone-urile iPhone și tabletele iPad. Compania a admis că pe viitor s-ar putea să nu mai ofere platforma Audience Network pe iOS și iPadOS.
Facebook a observat că veniturile au scăzut cu 50% când reclamele nu au mai fost personalizate în iOS 14. În realitate, declinul ar putea fi și mai mare.
Cei doi giganți nu au avut niciodată o relație de prietenie. Tim Cook, șeful Apple, a criticat modul în care rețeaua de socializare face bani de pe urma datelor colectate de la utilizatori. În schimb, Facebook susține Epic Games, dezvoltatorul jocului video Fortnite, în disputa cu producătorul iPhone.
Sursa: CNBC