Chiar dacă creșterea rețelei de socializare Facebook a mai scăzut în ultimii ani, asta nu înseamnă că nu rămâne în continuare cea mai mare din piață. Pentru prima dată în istoria companiei Meta (fostă Facebook), rețeaua sa de socializare principală a depășit numărul de 2 miliarde de utilizatori activi zilnici. Această valoare a fost atinsă în cel de-al patrulea trimestru din 2022.
Cu toate că Facebook este în creștere, adăugând 16 milioane de utilizatori activi într-un singur trimestru, majoritatea din zona Asiei, iar veniturile pe această perioadă sunt peste așteptări, Meta a avut parte de o scădere în venituri în 2022. Răspunsul lui Mark Zuckerberg, CEO-ul companiei, către investitori a fost însă că 2023 va fi un an al „eficienței” în cadrul companiei.
„Vom fi mai proactivi în tăierea proiectelor care nu au o performanță bună, sau care nu mai sunt importante.”, a declarat Zuckerberg.
Se pare că o zonă în care va investi, în loc să taie bugete, va fi cea de AI generativ. Anul trecut, soluții AI precum DALL-E 2.0, Midjourney și Stable Diffusion au inundat internetul cu imagini generate pe baza textului, iar spre sfârșitul anului, ChatGPT a demonstrat că AI-ul în format text ar putea duce la modificarea multor industrii din meniul online.
„AI-ul generativ este o zonă nouă extrem de interesantă cu multe cazuri de utilizare diferite. Unul dintre obiectivele mele pentru meta este să construim pe baza cercetărilor noastre pentru a deveni un lider în domeniul AI-ului generativ.”, spune CEO-ul.
Se pare că, în continuare, Reality Labs, divizia de VR, AR și cea care se ocupă de dezvoltarea metaversului în cadrul companiei, este cel care pierde cei mai mulți bani. Această divizie a pierdut 4,3 miliarde de dolari în cel de-al patrulea trimestru din 2022, pentru un total de aproximativ 14 miliarde pentru întregul an. Zuckerberg nu a încercat să ascundă acest lucru, spunând că se așteaptă la pierderi în continuare pentru această divizie și în 2023, dar că se concentrează pe avansul tehnologic pe care aceste investiții îl vor oferi în viitor.
sursa: Engadget