Facebook primește funcționalitatea Shops, care permite companiilor care vând produse să poată face asta prin intermediul rețelei de socializare. Aceasta nu este un concept tocmai nou, întrucât și Instagram integrează astfel de funcții de câteva luni deja. Practic, fiecare companie care deține o pagină de Facebook și se încadrează în limitele regulamentului Facebook poate să vândă produse prin intermediul unui magazin virtual integrat în rețeaua de socializare. Desigur, Facebook plănuiește să ia și un comision din vânzări, dar nu chiar acum.
Shops începe să apară în aplicațiile de mobil ale unor utilizatori, funcția fiind momentan în teste. Această funcționalitate nu este însă limitată doar la Statele Unite sau la o singură regiune. Facebook dorește să permită tuturor magazinelor să poată să vândă produse prin intermediul rețelei sale de socializare. Fiecare companie în parte își poate personaliza pagina de Shops și primește acces la posibilitatea de a putea răspunde la mesaje atât prin Facebook Messenger, cât și prin Instagram. Urmează și integrare prin WhatsApp… cândva în viitor.
O altă funcție nouă pentru Shops ar fi Live Shopping. Astfel, magazinul poate face un stream live în care poate prezenta diverse produse pe care le are la vânzare și să ofere link-uri de vânzare pentru ele sau chiar oferte dedicate acelei transmisii live.
Desigur, nu oricine are o pagină de Facebook își face un magazin virtual pe platformă. Facebook va verifica fiecare aplicație în parte pentru a se asigura că este vorba despre afaceri legitime. De asemenea, nu va permite deschiderea unui magazin pe Shops paginilor care nu au un anumit număr de fani.
Momentan, Facebook nu va taxa tranzacțiile prin intermediul Shops. Totuși, în viitor ar putea cere un comision sau ar putea să facă bani din reclame pentru astfel de produse de pe Shops. Pentru magazinele din SUA însă, Facebook va integra în Shops și funcționalitatea Instagram Checkouts, procesatorul său de plăți.
sursa: The Verge