Facebook încearcă să lupte împotriva fake news-ului şi profitului de pe urma epidemiei de coronavirus. Compania va bloca pe platformele sale reclamele care încearcă să vândă măşti chirurgicale, indiferent de preţul la care sunt listate, iar pentru companiile cu cont de magazin, care pot lista produse individuale pentru a fi vândute prin intermediul Facebook sau Instagram, produsele de acest gen sunt complet interzise.
Această regulă va intra în vigoare în următoarele câteva zile, întrucât au început să apară multe reclame la astfel de produse, anumite companii încercând să facă un profit crescut pe baza panicii creată de informaţiile despre coronavirus. De altfel, vânzarea la nivel mondial de măşti chirurgicale către clienţi a dus la scăderea stocurilor chiar şi pentru spitale, personalul angajat în sistemul medical din toată lumea rămânând astfel cu foarte puţine măşti la dispoziţie.
Măştile chirurgicale ar trebui folosite doar de către cei care sunt infectaţi cu un virus pentru a nu-l răspândi către alte persoane sănătoase, însă aceste măşti nu ajută foarte mult la prevenirea infecţiei. Cel mai des, virusul este luat de pe diverse suprafeţe pe care le atingi cu mâinile, apoi cu aceeaşi mână te scarpini la ochi sau duci mâna la gură fără să te speli pe mâini.
Facebook a comunicat această veste prin intermediul lui Adam Mosseri, liderul Instagram:
„Interzicem reclamele şi listările comerciale care vând măşti medicale pe Instagram şi Facebook. Stocurile sunt limitate, preţurile au crescut şi ne împotrivim exploatării acestei urgenţe medicale.”
Alţi paşi pe care Facebook îi urmează pentru a rezolva probleme legate de dezinformare în cazul COVID-19 sunt interzicerea reclamelor la produse care menţionează virusul, în special pentru produse care spun că te pot proteja de la contactarea virusului. Desigur, în cazul articolelor de genul „fake news” sau cu mesaje conspiratorii legate de coronavirus, Facebook va lua măsuri drastice, eliminând conţinutul de pe platformele sale.