Facebook continuă să încerce să se dezvolte în toate direcțiile posibile, chiar dacă multe dintre aceste pariuri nu par să aibă și succesul dorit. Din când în când, compania lui Zuckerberg reușește să dea lovitura, așa cum a făcut cu funcționalitatea stories, sau transmisiile live, însă de multe ori, funcțiile noi nu sunt apreciate de către utilizatori sau creatorii de conținut. Totuși, în curând, Facebook va permite ascultarea de podcast-uri direct în aplicația de mobil, intrând astfel în concurență directă cu Apple și Spotify.
Rețeaua de socializare a anunțat creatorii de conținut care publică podcast-uri pe diverse platforme că în curând vor putea permite ascultarea acestor emisiuni direct de pe pagina lor oficială de Facebook. Utilizatorii vor putea găsi episoadele și le vor putea reda direct din News Feed, acestea urmând să apară asemeni postărilor obișnuite.
Cei care vor să își publice astfel podcast-urile și pe Facebook vor trebui să adauge link-ul către feed-ul RSS al podcast-ului pe pagina oficială de Facebook. De fiecare dată când apare un episod nou, feed-ul RSS va publica automat pe pagină noul episod. Desigur, această opțiune este opțională, iar creatorii care nu doresc sau nu au voie din punct de vedere contractual să publice podcast-urile pe alte platforme, vor putea să refuze asta.
Funcția va fi disponibilă începând cu data de 22 iunie. Totuși, nu este clar cum va funcționa întregul proces. Facebook are un player video care rămâne activ în timp ce vizitezi alte secțiuni ale aplicației de mobil și ale variantei web, însă acesta nu funcționează extrem de bine, iar la un refresh sau în anumite secțiuni dispare complet. O astfel de experiență ar fi neplăcută pentru utilizatori. De asemenea, nu este clar dacă redarea va fi posibilă cu ecranul telefonului oprit.
Cert este că Facebook ia în serios domeniul de podcast-uri, iar faptul că rețeaua sa este cea mai populară din lume ar putea să îi dea un avânt rapid în acest domeniu. Totuși, platformele mai vechi precum Apple Podcasts, Google Podcasts și Spotify au deja o bază de utilizatori stabilă, cât și podcast-uri exclusive și recent au primit și funcții noi precum abonamente pentru acces la conținut premium, contra-cost. Probabil că și Facebook va implementa în timp astfel de capabilități pentru a atrage creatori de conținut pe platforma sa.
sursa: The Verge