Mark Zuckerberg a anunţat că va lansa un nou serviciu, de matrimoniale, pentru platforma de socializare online Facebook, într-o conferinţă care a avut loc marţi, în San Jose, California, transmite Mediafax.
Zuckerberg a spus că acest serviciu va avea ca scop să îi ajute pe oameni să îşi găsească parteneri pe termen lung.
„Va fi pentru a construi relaţii reale, pe termen lung, nu doar pentru aventuri de o noapte”, a spus Zuckerberg, care a subliniat că, în SUA, unul din trei mariaje încep printr-o relaţie online şi că aproximativ 200 de milioane de utilizatori Facebook au statut de celibatar.
Prin noul serviciu, care va fi unul gratuit, utilizatorii vor putea să îşi creeze un profil „matrimonial” separat, care nu va fi vizibil pentru prietenii din reţea, iar potenţialii parteneri vor fi recomandaţi pe baza preferinţelor, punctelor de interes menţionate, precum şi a prietenilor comuni.
Anunţul a determinat o scădere a acţiunilor în platforma matrimonială Match.com, cu 22%.
CEO-ul Facebook, în vârstă de 33 de ani, a mai spus că serviciul a fost conceput astfel încât să respecte regulile privind confidenţialitatea şi protecţia datelor.
Acesta a mai spus că cei de la Facebook se angajează să sporească măsurile privind protecţia datelor personale.
De asemenea, Facebook a anunţat că va lansa o funcţie numită „Clear History” („ştergere istoric”), care le va permite utilizatorilor să vadă ce aplicaţii şi site-uri trimit informaţii reţelei de socializare, să şteargă date din conturile lor şi să împiedice Facebook să le stocheze.
Reţeaua de socializare a luat deja măsuri pentru a limita cantitatea de date pe care o împarte cu aplicaţii terţe şi vrea să facă paşi pentru a preveni un nou scandal „Cambridge Analytica”, a mai spus Zuckerberg.
Datele a 87 de milioane de utilizatori Facebook, majoritatea din Statele Unite, probabil au fost accesate ilegal de compania de consultanţă britanică Cambridge Analytica, a anunţat recent firma de socializare online.
Cambridge Analytica a utilizat date sustrase în 2014 din conturile Facebook pentru a stabili profilurile alegătorilor americani şi a le trimite reclame politice personalizate.