Deoarece în China nu sunt permise reţelele de socializare populare în Vest, precum Facebook, Twitter sau Instagram, acolo s-a dezvoltat un ecosistem „endemic” de aplicaţii şi platforme de socializare, tolerate de guvernul de la Beijing.
Multe din aceste servicii sunt deţinute de Tencent, un gigant puţin cunoscut în afara Chinei, dar care are dimensiuni comparabile cu cele ale Facebook. Exemple de aplicaţii şi reţele de socializare aflate în portofoliul companiei asiatice sunt QQ, Qzone şi WeChat/Weixin.
Tencent se bate pentru titlul de cea mai valoroasă companie din China cu gigantul din comerţul online Alibaba.
În primele şase luni ale acestui an, Tencent a înregistrat venituri de 15,7 miliarde de dolari şi un profit net de 4,8 miliarde de dolari. Prin comparaţie, Facebook a consemnat venituri de 17,4 miliarde de dolari şi un profit de 7 miliarde de dolari.
În ceea ce priveşte evoluţia pe bursă, ambele companii s-au descurcat bine în ultimul an: valoarea acţiunilor Tencent a crescut cu peste 60%, iar titlurile Facebook au înregistrat un avans de aproximativ 35%.
Mai jos puteţi vedea o comparaţie între cele două companii realizată de Statista.
You will find more statistics at Statista