Hipstamatic, una dintre cele mai vechi aplicații de mobil pentru fotografie „retro”, se întoarce cu un nou concept. Acesta a fost rivalul original al Instagram, care a „pierdut” lupta la momentul respectiv, dar care nu a dispărut niciodată de pe App Store. Hipstamatic s-a transformat de-a lungul timpului în Hipstamatic X, iar acum vechea aplicație este înlocuită cu una nouă, care dorește să fie un „anti-Instagram”, fără algoritm, reclame sau „influenceri”.
Promisiunea dezvoltatorilor din spatele noului Hipstamatic este că aceasta va fi o rețea de socializare fără elementele care au făcut din Instagram un adevărat succes, dar și o aplicație de care unii încearcă să scape. Astfel, pentru a ține în frâu apariția influencerilor, fiecare cont de Hipstamatic poate urmări un maximum de 99 de alte conturi. Astfel, pot fi realizate comunități mai mici și mai strânse, iar niciun creator de conținut nu poate să „crească” prea mult.
Apoi, fiecare utilizator poate avea maximum 9 „prieteni apropiați” cărora le poate trimite fotografii private. Fluxul principal nu este algoritmic ci 100% cronologic, iar reclamele nu fac parte din oferta Hipstamatic. De altfel, nici alte tipuri de conținut. Nu există clipuri video și nu vor exista vreodată, iar clone de funcții precum Stories sau Reels nu sunt și nu vor fi implementate. Practic, orice face Instagram în prezent, Hipstamatic încearcă să facă complet pe dos.
Atracția aplicației sunt filtrele, care nu sunt doar simple elemente care schimbă culorile, ci pot schimba semnificativ modul în care o fotografie arată. Asta pentru că folosind algoritmi avansați și hărți 3D de adâncime pentru fiecare fotografie, filtrele Hipstamatic simulează diverse camere retro din ultima sută de ani. Astfel, fotografiile realizate cu aplicația vor avea o identitate proprie. Imaginile pot fi trimise însă și pe alte rețele de socializare, precum Twitter.
În lipsa reclamelor, anumite funcții, precum filtre exclusive sau alte elemente vor putea fi accesate pe bază de abonament. 4,99 dolari pe lună sau 29,99 dolari pe an este taxa pentru acces la filtre premium, funcții de editare extra și posibilitatea de a-ți alege numele pe rețeaua de socializare. De asemenea, abonamentul adaugă funcții extra și în alte aplicații ale companiei, precum Hipstamatic Clasic și IncrediBooth.
Creatorii spun că țin la zona de confidențialitate și nu au nevoie să știe cine sunt utilizatorii săi sau să le urmărească activitatea pe rețea. Astfel, nu cer prea multe date personale, întrucât nu au nevoie să vândă reclame.
Interesant este faptul că aplicația este realizată pe baza Apple CloudKit, de unde și anumite limitări de capacitate a listei de urmăritori. Acesta este însă și motivul pentru care Hipstamatic nu va fi niciodată lansat pe Android. Creatorii aplicației scot din calcul disponibilitatea pe alte telefoane în afară de cele de la Apple.
sursa: TechCrunch, App Store
Citește și