Declarațiile lui Mark Zuckerberg în care spunea că majoritatea companiilor care și-au retras reclamele de pe platformele sale se vor întoarce, par acum să fie susținute și de câteva date. Se pare că în primul rând, afacerile Facebook nu sunt obligatoriu afectate foarte mult de retragerea unor companii precum Coca-Cola, Starbucks sau Unilever. Acestea nici măcar nu se află printre primele 100 care cheltuie cel mai mult pe platformă. De fapt, majoritatea celor mai „generoase” companii de pe platforma de reclame Facebook nici măcar nu s-au retras.
Datele arată că din top 25 companii care cheltuie cei mai mulți bani pe reclame prin intermediul platformelor Facebook, doar trei companii mari s-au retras: Microsoft, Starbucks și Pfizer. Restul, printre care se regăsesc companii precum Walmart, American Express și Home Depot, toate companii mari din SUA, încă activează pe platforma lui Mark Zuckerberg și nu dau semne să se alăture acestui protest.
De altfel, efectul asupra veniturilor Facebook sunt minime. Conform informațiilor publicate de CNN, dacă, aduni suma investită anual de cele mai mari 100 de companii care fac reclamă pe Facebook, ajungi la un procent de 6% din totalul veniturilor companiei.
Datele arată că Home Depot, cel mai mare lanț de magazine de bricolaj din SUA, este compania care investește cel mai mult în reclame din lume pe Facebook. În 2019, compania a cheltuit 178,5 milioane de dolari pe rețeaua de socializare a lui Zuckerberg. Home Depot nu s-a retras încă și probabil că nu se va retrage de pe Facebook, dar declarațiile oficiale ale reprezentanților sugerau că vor analiza situația.
Procter & Gamble, un alt mare „cheltuitor” de pe platforma Facebook a cumpărat reclame de 92,3 milioane de dolari anul trecut și este pe locul al șaptelea din lume. Și reprezentanții săi spun că vor revizui relațiile cu partenerii, dar nu s-au alăturat încă boicotului Facebook.
Alte companii mari ar fi Wells Fargo, care spune că va lua o decizie în această privință care să fie aliniată cu nevoile clienților săi, în timp ce reprezentanții Uber nici măcar nu au dorit să răspundă la întrebări pe această temă atunci când au fost întrebați de jurnaliștii CNN.
Revenind la atitudinea lui Zuckerberg de săptămâna trecută, este greu de crezut că majoritatea companiilor care au luat o „pauză” de la reclame pe Facebook nu se vor întoarce în viitorul apropiat.
sursa: CNN