Instagram face loc în interfață pentru butoane dedicate Reels și Shops

10.09.2020
Instagram face loc în interfață pentru butoane dedicate Reels și Shops

La fel ca Stories, noua funcționalitate Reels din Instagram se dovedește a fi un mare succes, iar Facebook dorește să îi ofere un loc mai ușor accesibil în interfața aplicației de mobil. În același timp, noua funcționalitate Shops va primi o atenție specială din partea companiei, întrucât va deveni o parte importantă de venituri în viitor. Din acest motiv, Instagram testează deja trei noi modele de interfață pentru utilizatori, care adaugă noi pictograme pentru cele două noi secțiuni.

Există deja trei variații de interfață pentru Instagram

Momentan, Reels este „ascuns” în secțiunea Explore, în partea de sus. Totuși, Stories a primit foarte rapid un loc deasupra News Feed-ului, așa că și Reels ar trebui să primească un loc mai ușor accesibil în interfață. Soluția pe care Facebook a găsit-o momentan este să adauge un buton în bara de jos din interfața Instagram.  Butonul Reels apare în toate cele trei variații de interfață nouă de Instagram, în diverse poziții.

Fie înlocuiește butonul Explore, care este mutat sus, lângă mesaje și notificări, fie este pus în centru, și înlocuiește butonul Create, care este mutat sus, în stânga, iar butonul de notificări este mutat lângă mesaje, fie, în cele din urmă, este adăugat un nou buton pentru Reels, iar create este mutat lângă mesaje.

În toate iterațiile însă, butonul de Shops rămâne jos, în bara principală. Se pare că butoanele Create și Explore sunt pe cele Facebook dorește să le mute în interfața Instagram, Reels și Shops fiind prea importante pentru a fi poziționate oriunde în afară de bara principală. Deja însă, interfața Instagram este destul de încărcată, iar umplerea celor câteva spații care au rămas libere ar putea duce la confuzie din partea utilizatorilor, care sunt obișnuiți cu poziția în care se află acum butoanele.

Ultima dată când Instagram a adăugat butoane a fost la lansarea IGTV

Ultima dată când Instagram a integrat un nou buton în partea de sus, cel pentru IGTV, nu a avut mare succes, acel serviciu fiind rapid transformat într-o funcție pe care foarte puțini utilizatori au motive să o folosească. De fapt, acum, nici nu mai poți găsi rapid o secțiune IGTV pe rețea, deși poți reda în continuare clipuri în acest format.

Noua interfață Instagram este momentan în teste și nu știm exact când plănuiește Facebook să o lanseze.

sursa: Phone Arena

Urmărește Go4IT.ro pe Google News
Cătălin Niţu
Cătălin Niţu
Redactor-șef Go4it.ro. Lucrează în presa de tehnologie și gaming din 2008. Absolvent al Facultății de Jurnalism și pasionat de gadget-uri, PC-uri și console de gaming. citește mai mult