Instagram, cea de-a doua reţea de socializare din lume după Facebook, a început testarea ascunderii numărului de like-uri în toată lumea. Iniţial, acest test a fost realizat în câteva regiuni precum Canada, Australia, Brazilia, Japonia, Irlanda, Italia şi Noua Zeelandă, cândva spre începutul şi jumătatea anului 2019, iar acum testarea a ajuns în SUA. După doar câteva zile de disponibilitate în America, acest test a fost extins în toată lumea.
Dacă nu mai vedeţi numărul de like-uri ale postărilor de pe Instagram, înseamnă că aţi fost selectaţi pentru acest test. Compania crede că mulţi utilizatori sunt afectaţi emoţional de numărul de like-uri pe care postările lor le primesc, iar ascunderea acestui număr ar putea să îi ajute pe aceştia să treacă peste frica de a publica anumite fotografii pe Instagram. Astfel, doar utilizatorii vor putea să îşi vadă numărul real de like-uri, iar utilizatorii care văd postarea în news feed vor putea vedea doar unul sau doi prieteni care au reacţionat.
Această decizie nu este finală, iar după terminarea perioadei de testare, totul s-ar putea întoarce la normal. De altfel, inclusiv reprezentanţii Facebook sunt conştienţi că aceste decizii ar putea afecta veniturile influencerilor care trăiesc de pe urma postărilor de pe reţelele de socializare, însă consideră că starea psihică a utilizatorilor este mai importantă: „Vom lua decizii care afectează afacerile dacă ajută la bunăstarea şi sănătatea persoanelor” a declarat Adam Mosseri, CEO Instagram.
Pe perioada testării în alte regiuni influencerii cu 5-20 de mii de fani au înregistrat scăderi în numărul de like-uri. Cele mai grave scăderi au fost înregistrate în Brazilia şi Australia, unde like-urile au scăzut cu 15%, în timp ce în Japonia şi UK au fost înregistrate scăderi mai mici de 5, respectiv 3%.
Această schimbare, dacă va deveni permanentă, va fi problematică în special pentru agenţiile care lucrează cu influenceri, care nu vor mai avea acces rapid la statistici pe baza campaniilor derulate. Astfel, aceştia vor trebui să se bazeze pe ceea ce raportează influencerii (poţi vedea în continuare numărul de like-uri pe care le ai la o postare proprie, dar nu poţi vedea numărul de la postările altora) şi să aibă încredere că aceştia raportează corect. Instagram nu are încă o interfaţă care să ofere acces altor utilizatori la statisticile tale precum o interfaţă de tip Analytics sau Insights.