Săptămâna trecută, mai multe companii cu bugete de marketing imense au anunțat că își vor retrage reclame de pe Facebook. Unele au decis să retragă promovarea de pe toate rețelele de socializare, cel puțin pentru o perioadă. Chiar dacă Facebook a pierdut în valoare la bursă câteva miliarde bune de dolari, Mark Zuckerberg spune că nu va ceda în fața presiunilor financiare și că boicotul „se va termina destul de curând”.
The Information susține că Mark Zuckerberg a oferit declarații despre această situație într-o discuție cu angajații Facebook. Acesta spune că rețelele sale de socializare nu își vor schimba atitudinea, în ciuda amenințărilor:
„Nu ne vom schimba politicile sau atitudinea din cauza unei amenințări către un mic procent din veniturile noastre, sau oricărui procent. […]Eu cred că aceste companii se vor întoarce pe platformă destul de curând. […] Luăm aceste lucruri în serios și respectăm feedback-ul primit de la parteneri. Progresăm atunci când ținem discursurile de ură în afara platformei noastre și nu avem beneficii de pe urma acestui tip de conținut. Dar cum am mai spus, facem schimbări de politici pe baza principiilor, nu pe baza presiunilor financiare.”
Până acum peste 500 de companii au anunțat că își retrag reclamele de pe Facebook și alte platforme ale companiei. Aceste companii au început să se alăture unei campanii numite Stop Hate for Profit. Majoritatea au semnat, însă companiile mari precum Coca-Cola și Starbucks nu au făcut-o.
De altfel, multe dintre companii au anunțat că vor retrage reclamele de pe Facebook pentru o lună sau până la sfârșitul anului. Nu au spus că se retrag permanent și nici că nu se vor întoarce decât dacă Facebook modifică regulamentul.
Zuckerberg pare să fie convins că majoritatea companiilor se vor întoarce după un timp, indiferent dacă Facebook ia sau nu mai multă atitudine împotriva celor care nu respectă regulamentul rețelei. Facebook a primit cele mai multe critici în ultima vreme din cauza mesajelor lui Donald Trump. În timp ce Twitter și alte platforme încearcă să îl „pedepsească” pe președintele SUA atunci când încalcă regulamentul, Facebook nu face nimic în această privință. Zuckerberg spune că nu este treaba Facebook să verifice declarațiile politicienilor.
via The Guardian