Există multe voci care spun că Donald Trump a fost ales datorită promovării pe rețelele de socializare. Acesta s-a folosit de reclame bine realizate pentru a atrage electoratul de partea sa. Se pare însă că internauții ar putea fi totodată cei care îi vor pune bețe în roate în campania pentru alegerile din 2020. Fanii trupelor K-Pop de pe Twitter și utilizatorii de pe TikTok susțin că ei sunt motivul pentru care cel mai recent miting al lui Donald Trump a avut parte de o prezență foarte scăzută, cu mult sub așteptări.
Liderii de campanie ai lui Donald Trump se lăudau cu peste un milion de înscrieri pentru acest miting. Întâlnirea lui Trump cu susținătorii săi a avut loc pe stadionul Rose Bowl din Tulsa, care avea o capacitate de peste 19.000 de locuri. Totuși, în realitate, prezența a fost cu mult mai mică, fiind vizibile locuri libere în tribune, cât și un nivel foarte mic de aglomerare în public, unde oamenii stăteau în picioare.
În anticiparea unui miting imens, Brad Parscale, managerul de campanie al lui Trump susținea că există deja un plan pentru a-i redirecționa pe cei care nu vor prinde locuri. De asemenea, președintele SUA pregătise un al doilea discurs pentru aceștia. Se pare însă că aceste măsuri nu au mai fost necesare. În urma imaginilor cu prezența redusă de la miting, cei care au rezervat în avans bilete au început să se laude cu succesul planului lor.
Trump rally vs BTS stadium tour at the Rose Bowl ? thank you kpop stans and tiktok users pic.twitter.com/V2TJ8NAJzN
— j⁷. BLACKLIVESMATTER (@bangtanpenguins) June 21, 2020
Atât fanii trupelor de muzică K-Pop precum BTS, cât și mulți dintre utilizatorii de TikTok au rezervat în avans multe bilete. Pentru că era necesar un număr de telefon pentru a face o rezervare, aceștia au folosit numere gratuite de pe internet precum cele pentru Google Voice. Astfel, foarte multe dintre biletele promise de către campania lui Trump erau pentru cei care nici măcar nu ar fi plănuit să se ducă. Mai mult, pentru a evita o eventuală demascare a planului, cei care au pus acest plan în aplicare ștergeau repede mesajele de pe canalele lor de social media.
Majoritatea celor care au participat la acest boicot la adresa lui Donald Trump sunt adolescenți de 15-16 ani. Desigur, reprezentanții lui Donald Trump nu recunosc că utilizatorii de TikTok, Twitter, Instagram sau Snapchat au fost motivul pentru prezența limitată.
sursa: New York Times