Adolescenții folosesc tot mai mult internetul, dar nu și Facebook, cea mai mare rețea de socializare din lume, potrivit unui studiu realizat de Pew Research Center.
Potrivit cercetării, doar 32% dintre adolescenții americani cu vârste cuprinse între 13 – 17 ani mai utilizează rețeaua de socializare condusă de Mark Zuckerberg. Prin comparație, în studiul realizat de organizație în perioada 2014 – 2015 procentul era de 71%.
Rețelele de socializare preferate de adolescenți sunt Instagram și Snapchat. „Adolescenții nu mai găsesc valoare în Facebook”, a declarat Jules Terpak, o creatoare de conținut pentru Generația Z și editorialist la The Washington Post. Potrivit ei, adolescenții asociază platforma cu părinții lor.
Chiar și în 2013, când 77% dintre adolescenți foloseau Facebook, majoritatea aveau sentimente negative față de platformă, potrivit Pew. Aceștia priveau rețeaua socială mai degrabă ca pe o obligație, nu ca pe o platformă captivantă.
Un studiu intern realizat de Facebook a oferit rezultate similare, potrivit informațiilor furnizate de fosta angajată Frances Haugen. Utilizarea aplicației Facebook de către adolescenți scăzuse cu 19% din 2019 până în 2021. Compania estima că va urma un declin de 45% până în 2023.
„Majoritatea tinerilor adulți percep Facebook ca pe un loc pentru oameni de 40 – 50 de ani”, arăta un document intern al Facebook obținut de publicația The Verge. Același document arăta că pentru tinerii adulți conținutul de pe Facebook este „plictisitor, înșelător și negativ”.
Veștile sunt proaste pentru cea mai mare rețea de socializare online, care se bazează pe veniturile venite din publicitate, iar cel mai important segment demografic este publicul comercial, compus din oameni cu vârste de 18 – 49 de ani.
Din fericire pentru Meta, conglomeratul care deține Facebook, 62% dintre adolescenți folosesc Instagram, o altă rețea de socializare deținută de companie. Numărul acestora a crescut față de 2014 – 2015, când 52% dintre persoanele cu vârste cuprinse între 13 și 17 ani utilizau platforma.
De departe cea mai populară platformă pentru adolescenți este YouTube (95% o folosesc), urmată de TikTok (67%). Totodată, 59% dintre persoanele cu vârste de 13 – 17 ani folosesc Snapchat.
Sursa: TechCrunch