Aplicația de socializare Snapchat tocmai a integrat o funcție în abonamentul Snapchat Plus pe care, cel mai probabil, o vom vedea copiată foarte curând de către rivalii săi din piață. Cel mai probabil, Meta, care deține Facebook, Instagram și WhatsApp, va fi prima care va „împrumuta” conceptul de story-uri pe durate variabile, întrucât a fost și prima companie care a clonat întreaga funcționalitate Story în urmă cu mulți ani.
Snapchat permite acum celor care au abonamente Plus să aleagă timpul de valabilitate al fotografiilor și clipurilor video de pe Story. Astfel, poți seta ca acestea să expire în doar o oră, în șase ore, 12 ore, 24 de ore, ca până acum sau între 2 și 7 zile. Funcția se numește Custom Story Expiration și poate fi stabilită pentru fiecare story în parte.
O altă funcție nouă disponibilă pentru abonați este cea care permite setarea de alerte diferite în funcție de contactul care îți trimite mesaje. Cei care vor să își schimbe chenarul din camera Snapchat au acum opt culori din care pot alege, iar trei fundaluri de Halloween pentru Bitmoji sunt disponibile doar abonaților.
Snapchat a anunțat la lansarea acestui abonament, care costă doar 3 lei pe lună sau 29 de lei pe an, că toate funcțiile pe care le introduce în abonament, vor fi exclusive doar pe o perioadă limitată. După o vreme, toate aceste capabilități vor fi oferite și celor care nu plătesc acest abonament. Practic, plătești o sumă modică pentru a avea acces mai repede și pentru a ajuta la testarea acestor capabilități încă „nelansate”.
O strategie similară este adoptată și de către Twitter, care testează funcții noi mai întâi în abonamentul Twitter Blue. Twitter, în schimb, nu a avut la fel de mare succes în copierea altor funcții de la concurență. Fleets, „clona” sa de stories, a fost închisă la scurt timp după lansare, întrucât utilizatorii nu o foloseau destul.
sursa: The Verge