Rețeaua de socializare Twitter, cumpărată recent de Elon Musk, ar putea lansa un abonament Twitter Blue mai scump, care ar elimina complet afișarea de reclame. Informația a fost dezvăluita de catre Musk prin intermediul unui tweet, fără a furniza detalii suplimentare despre costul acestui abonament sau data lansării sale.
Actualul abonament „Twitter Blue”, care costa 8 dolari pe luna, promite o reducere de 50% a numărului de reclame, comparativ cu ceea ce primesc utilizatorii care nu plătesc. Acesta mai oferă beneficii precum verificarea cu un badge albastru, opțiunea de a anula sau edita tweet-uri, posibilitatea de a încărca videoclipuri mai lungi și la rezoluție 1080p, si prioritate in conversații.
Anunțul că va exista un abonament fără reclame vine la doar câteva zile după ce Twitter a interzis utilizarea aplicațiilor terțe, precum Tweetbot si Twitterrific. Compania a actualizat acordul cu dezvoltatorii pentru a specifica ca aceștia nu pot „crea sau încerca sa creeze un serviciu sau produs similar celui oferit de Twitter”. Motivul acestei decizii nu a fost precizat, însă ar putea fi legat de problemele financiare ale companiei și datoriile acumulate, care au determinat-o sa vândă până și mobilier sau obiecte de decor din birouri în valoare de sute de mii de dolari.
Also, there will be a higher priced subscription that allows zero ads
— Elon Musk (@elonmusk) January 21, 2023
Analiști cred ca interzicerea aplicațiilor terțe ar putea fi o încercare a Twitter de a maximiza veniturile, prin încurajarea abonării la „Twitter Blue”. Mulți utilizatori care foloseau aplicații terțe nu ar mai avut nevoie de un abonament, deoarece acestea ofereau deja o experiență îmbunătățită si uneori chiar fără reclame.
Este important de menționat că, deși prețul oficial al Twitter Blue este de 8 dolari în prezent, acesta crește la 11 dolari dacă este cumparat prin intermediul dispozitivelor iOS sau Android. Aceasta este o măsură pentru a compensa comisionul perceput de Apple si Google pentru achizițiile din aplicații. De asemenea, recent a fost lansată și opțiunea de a cumpăra un abonament pe un an la un preț redus de 84 dolari.
În aceste condiții, este posibil ca abonamentul pentru Twitter fără reclame să fie semnificativ mai scump, atât lunar, cât și anual. Totuși, planul pentru un abonament fără reclame nu este tocmai surprinzător. Musk a anunțat încă dinainte să cumpere Twitter că ar dori să încurajeze abonamente pe care utilizatorii să le plătească lunar, în locul reclamelor, care fac compania să depindă de parteneri din zona de publicitate.
sursa: Elon Musk