WhatsApp a devenit o aplicaţie gratuită imediat ce a fost cumpărată de Facebook, aplicaţia de chat fiind până la acel moment o opţiune premium, contra cost. Facebook nu a reuşit însă să găsească o metodă simplă de monetizare, aşa că începând din 2020, compania va introduce reclame pentru a putea susţine platforma. Aceste veşti sunt confirmate de fotografii realizate în cadrul Facebook Marketing Summit din Olanda, unde au fost dezvăluite planurile de viitor pentru platforma WhatsApp.
Pentru că vorbim despre o aplicaţie de chat, integrarea reclamelor trebuie făcută într-un mod cât mai puţin intruziv, iar Facebook crede că a găsit o soluţie simplă şi elegantă. WhatsApp Status, alternativa platformei de chat la deja celebrele „Stories”, va fi spaţiu din cadrul aplicaţiei unde reclamele vor apărea. Această metodă de afişare este similară cu ceea ce se găseşte deja pe Facebook şi Instagram, iar cei care nu interacţionează foarte mult cu WhatsApp Status, nu le vor vedea deloc.
De asemenea, pentru utilizatorii WhatsApp Business, aplicaţia va primi noi opţiuni de formatare a mesajelor, într-o manieră similară cu ceea ce poate fi găsit într-o aplicaţie de procesare de text. De asemenea, companiile îşi vor putea integra catalogul de produse direct în WhatsApp, asemeni integrării disponibile în acest moment pe Facebook, cu posibilitatea de a merge direct pe pagina produsului pentru a-l cumpăra.
Coming Soon to @WhatsApp…
– WhatsApp Status (Stories) to get Ads in 2020
– WhatsApp for Businesses to get richer messaging format options
– WhatsApp product catalog to be integrated with existing Facebook Business Manager catalog
h/t + @Olivier_Ptv
at #FMS19 pic.twitter.com/Z5LsbADNbP— Matt Navarra (@MattNavarra) May 21, 2019
Având în vedere că reclamele în WhatsApp Status vor apărea abia în 2020, utilizatorii încă mai au timp să găsească alternative fără reclame (Telegram, etc.), în cazul în care nu doresc să mai folosească WhatsApp în urma acestor veşti. Cu siguranţă însă, majoritatea utilizatorilor vor trece şi peste acest inconvenient, cum au trecut şi peste integrarea reclamelor în Instagram, Instastories şi Facebook Messenger.