Donald Trump a pus sub semnul întrebării viitorul platformelor TikTok și WeChat în SUA. Acestea sunt unele dintre cele mai populare rețele de socializare din China, disponibile la nivel mondial, iar președintele SUA amenință companiile care le-au dezvoltat că le va închide în cazul în care nu vor oferi controlul asupra operațiunilor din SUA unei companii americane. În timp ce TikTok ar putea fi preluat de către Microsoft, WeChat s-ar putea să nu accepte o astfel de înțelegere. În acel caz, companiile Apple și Google ar putea fi obligate să elimine WeChat din magazinele lor. Problema este că această decizie ar putea afecta Apple cel mai mult.
WeChat nu este doar o aplicație de mesagerie. Aceasta s-a dezvoltat în ultimii ani pentru a îngloba toate funcțiile de socializare, shopping, plăți sau orice tip de activități online într-o singură platformă. Astfel, pentru utilizatorii de smartphone-uri din China, WeChat este aplicația fără de care nu pot folosi un smartphone. Astfel, posibilitatea ca Apple să elimine WeChat din App Store ar putea însemna că vor trebui să renunțe la telefoanele Apple în favoarea unui model cu Android, care permite instalarea aplicațiilor din surse multiple.
Conform unui sondaj realizat pe rețeaua de socializare Weibo din China, unde 1,2 milioane de utilizatori au răspuns la întrebarea „ce ați alege între WeChat și un iPhone”, 95% dintre cei care au răspuns au ales WeChat. Astfel, majoritatea covârșitoare de utilizatori din China este dispusă să își schimbe imediat telefonul cu unul cu Android în cazul în care iPhone-ul personal nu mai poate rula WeChat.
Conform Ming-Chi Kuo, analistul de afaceri taiwanez specializat în compania Apple, vânzările globale de iPhone ar scădea cu 25 până la 30% în cazul în care serviciul WeChat nu ar mai fi disponibil pe App Store. În consecință, inclusiv vânzările de AirPods, iPad și Apple Watch, accesorii și dispozitive făcute să funcționeze bine între ele, în cadrul ecosistemului Apple, ar scădea dea asemenea cu 15 până la 25 de procente în această situație.
În acest moment, 20% dintre utilizatorii de smartphone din China folosesc un iPhone, în timp ce 26% dintre ei folosesc un terminal Huawei, conform Phone Arena. De asemenea, anul trecut, China a reprezentat 17% din veniturile Apple.