Trafic de date crescut prin conexiunea de internet mobil, performanţe scăzute şi autonomie redusă a bateriei. Toate acestea sunt compromisuri pe care le facem, adesea fără să ne dăm seama, de fiecare dată când instalăm aplicaţii ˝gratuite˝ pe telefonul mobil sau tabletă.
Puşi să aleagă între versiunea plătită a unei aplicaţii şi cea gratuită, dar sponsorizată prin reclame, cei mai mulţi utilizatori înclină spre cea de-a doua variantă, fără a ţine însă cont de preţul ascuns al acestei decizii.
Potrivit concluziilor unui studiu recent, aplicaţiile sponsorizate prin reclame au un impact semnificativ asupra autonomiei bateriei, crescând totodată nivelul de încărcare al procesorului şi utilizarea conexiunii de date. Astfel, aceste aplicaţii pot reduce autonomia telefonului mobil, rezultatele variind în funcţie de aplicaţie şi modul de folosire. În plus, ocuparea unei cantităţi mai mari de memorie RAM se traduce într-o degradare a performanţelor resimţite.
La final, folosirea în exces a conexiunii de internet mobil pentru descărcarea automată a bannerelor cu reclame poate încărca factura telefonului, dacă abonamentul contractat este taxat pe baza traficului de date efectuat.