Platformă software: iOS
Spaţiul online începe să fie din ce în ce mai preocupat de intimitate, iar reţelele de socializare sunt probabil cel mai simplu mod de a renunţa la aceasta, întrucât companiile din spatele lor folosesc datele private ale utilizatorilor pentru a le servi reclame. Ello vine însă ca un răspuns la Facebook, Instagram şi Twitter, oferind o soluţie de socializare online mai intimă, promisiunea sa fiind lipsa reclamelor. Lansată anul trecut exclusiv în browser, reţeaua Ello a primit de curând şi o aplicaţie pentru mobile, care pare să meargă în direcţia cea bună, fiind parcă opusul lui Facebook.
Este uşor de realizat încă de la început că cei de la Ello nu doresc să îţi vândă nimic, întrucât interfaţa aplicaţiei este simplă şi lipsită de culori stridente. Paleta cromatică a aplicaţiei include alb, negru şi nuanţe de gri, care nu distrag atenţia de la conţinut. Butoanele şi meniurile sunt realizate pentru a fi funcţionale, nu pentru a îndrepta utilizatorul către bannere şi link-uri sponsorizate.
Ecranul principal, accesat prin butonul central în formă de cerc include meniurile Friends şi Noise. Friends este un flux de ştiri obişnuit, unde apar doar articole publicate de prietenii din lista Ello. Fiecare articol include sub corp informaţii rapide precum numărul de vizualizări, numărul de comentarii, numărul de like-uri şi numărul de share-uri. Noise în schimb este un flux de ştiri mai aglomerat, care este compus exclusiv din postări ale utilizatorilor pe care îi urmăreşti, dar nu îi consideri prieteni. O altă diferenţă între cele două liste este modul de prezentare. În meniul Friends vezi mesaje pe o singură coloană, în timp ce Noise afişează mai mult conţinut pe ecran, folosind două coloane.
Primul buton din stânga se numeşte Discover şi prezintă articole populare publicate de diverşi utilizatori ai reţelei de socializare, putând astfel să găseşti conturi pe care să le urmăreşti. Aici există şi butonul care te îndeamnă să îţi găseşti prietenii din adresa telefonică pe Ello. Lângă discover se află butonul pentru notificări, iar butoanele aliniate în dreapta ecranului te duc pe profilul personal şi în interfaţa de publicare a unui nou articol. Aici poţi adăuga doar text şi imagini, fără funcţii avansate de editare sau formatare.
Ello este o reţea de socializare „light”, cu funcţii de bază, motiv pentru care încă nu a reuşit să devină foarte populară. În acest moment, cei mai activi utilizatori ai săi sunt artişti grafici, care îşi publică creaţiile pe Ello, renunţând la Facebook, Instagram şi Twitter de frica marilor corporaţii care le-ar putea folosi imaginile în scopuri comerciale fără acordul lor.
Este încă prea devreme pentru a intui soarta Ello, însă momentan cei din spatele său au făcut toate mişcările corecte. Aplicaţia pentru dispozitivele mobile este foarte bine realizata, oferind strictul necesar pentru a putea interacţiona cu prietenii şi pentru a publica articole. Pentru o primă versiune, aplicaţia este foarte plăcută, fiind foarte rapidă chiar şi pe dispozitive mai vechi. Probabil că odată cu evoluţia reţelei Ello, vor fi adăugate şi funcţii mai avansate precum publicarea de materiale video.
Ello este disponibil gratuit pe Apple AppStore.