Problema a fost ridicată deja la adresa Google, care în efortul de a proteja cât mai bine intimitatea utilizatorilor Chrome a blocat mai toate metodele prin care site-urile legitime controlau accesul vizitatorilor la conţinut premium. Fără prea multă consideraţie la adresa publicaţiilor online, Apple a introdus pentru utilizatorii Safari modul de navigare private browsing.
Similar funcţiei Incognito din Google Chrome, sesiunile de navigare pornite în modul private browsing sunt izolate într-o partiţie temporară de memorie, însemnând că toate fişierele cookie plasate pe dispozitiv pentru identificarea vizitatorilor şi personalizarea experieţei online vor fi şterse de îndată ce închidem tab-ul paginii respective. Asta înseamnă şi că site-urile cu acces la conţinut premium nu mai pot detecta exact câte articole au accesat cititorii în versiunea de încercare, fiecare sesiune private browsing nou lansată resetând numărătoarea. O posibilă rezolvare pentru limitările introduse de funcţia private browsing/incognito ar fi legarea accesului de crearea unui cont gratuit de utilizator, soluţie nu tocmai comodă pentru vizitatorii care deja se lasă cu greu convinşi să plătească pentru conţinutul accesat.
Din perspectiva Apple, introducerea opţiunii private browsing pentru browserul Safari are scopul de a atrage utilizatori din tabăra Google Chrome. Perceput ca un fel de Internet Explorer al platformei Apple, Safari deţine în Statele Unite doar 9% cotă de piaţă în rândul utilizatorilor desktop, cei mai mulţi preferând să folosească Google Chrome.