Abia lansată, versiunea iOS 13.3 introduce în meniul Screen Time o nouă secţiune numită Communication Limits, de unde părinţii pot restricţiona pentru proprii copii posibilitatea de iniţiere şi primire a apelurilor de voce. În forma cea mai simplă, copii nu ar trebui să poată comunica fără acceptul părinţilor decât cu persoane ale căror numere de telefon se află deja în lista de contacte.
În practică, testele arată că dacă contactele nu sunt stocate în iCloud, restricţiile impuse la secţiunea Communication Limits nu funcţionează aşa cum ar trebui. Spre exemplu, la recepţionarea unui mesaj SMS de la un număr necunoscut, aplicaţia Mesaje oferă copilului opţiunea de a adăuga acel număr de telefon la contactele sale. După adăugarea numărului respectiv, copilul poate răspunde şi iniţia apeluri de voce, sau prin FaceTime, respectiv participa la schimburi de mesaje text cu persoana respectivă.
În forma gândită de Apple, atunci când un copil încearcă să adauge un nou contact ar trebui să fie afişat un dialog de confirmare solicitând parola pentru control parental setată de părinţi.
Un alt bug pe care copii suficient de bine motivaţi îl vor descoperi relativ uşor este posibilitatea de a folosi Siri de pe iPhone sau Apple Watch pentru a suna sau trimite mesaje text la orice număr, indiferent de limitările Screen Time.
În mod ciudat, dacă şi opţiunea Downtime este activată pentru a împiedica copiii să folosească anumite aplicaţii între anumite ore ale zilei, opţiunea de a adăuga un număr în agenda de adrese nu mai este afişată, restricţiile setate la secţiunea Communication Limits funcţionând aşa cum sunt proiectate.
Într-un răspuns oficial, Apple precizează că „această problemă apare doar pe anumite dispozitivele cu o configuraţie non-standard, iar o soluţie este disponibilă. Lucrăm la o soluţie completă şi o vom lansa într-o actualizare software viitoare. „
Apple nu dă un termen exact pentru remedierea acestor probleme, însă putem aştepta ca patch-ul să fie inclus în următorul update iOS 13.3.1.