Apple a început să oblige producătorii de aplicații de pe iOS să întrebe utilizatorii dacă permit sau nu urmărirea activității online, însă aceleași reguli nu se aplicau și software-ului produs de Apple, care vine preinstalat pe dispozitive. Compania americană pare însă că este conștientă de acest dublu standard, introducând în iOS 15 un mesaj care poate permite utilizatorilor să refuze colectarea de date despre activitatea lor în App Store.
Conform utilizatorilor care testează în prezent versiunile iOS 15 și iPadOS 15 în variantă beta, Apple a adăugat un nou mesaj care poate apărea în App Store, care face referire la reclame personalizate. Poți alege să le lași pornite, iar Apple va folosi activitatea ta în cadrul magazinului pentru a-ți sugera alte aplicații promovate care ți s-ar potrivi, sau poți să alegi să le oprești, moment în care reclamele din magazin devin „generice”.
Se pare însă că Apple face eforturi pentru a minimiza datele colectate chiar și în cazul în care alegi să pornești reclamele personalizate. Compania spune că poate colecta date pentru a oferi reclame mai relevante fără să asocieze respectivele informații de Apple ID-ul utilizatorului. Datele colectate sunt bazate pe dispozitivul pe care îl folosești și nu pot fi folosite pentru a identifica utilizatorul.
Apple is exposing a prompt in iOS 15 that asks users to opt into „Personalized Ads,” but the setting only applies to its own ad network (1/X) https://t.co/Vsz27kdWaN pic.twitter.com/mTRmieA4AE
— Eric Seufert (@eric_seufert) September 2, 2021
Printre datele colectate se numără locația, dacă există permisiuni active, căutările din App Store și articolele citite în cadrul App Store. Aceste date sunt folosite exclusiv pentru promovarea de aplicații în cadrul magazinului, conform Apple.
Totuși, limbajul folosit de companie în această situație nu este tocmai echivalent cu cel impus asupra dezvoltatorilor de aplicații. În aplicațiile descărcate din App Store, Apple întreabă utilizatorii dacă doresc să ofere permisiunea de a fi „urmăriți”. În cazul magazinului propriu, compania întreabă utilizatorii dacă își doresc sau nu personalizarea reclamelor.
sursa: The Verge