AVG, producătorul celebrului pachet AVG AntiVirus FREE instalat gratuit pe milioane de PC-uri din lumea întreagă, a decis să monetizeze de pe urma produsului său vânzând către terţe companii datele colectate despre utilizatori, detaliind obiceiurile acestora la navigare web şi alte activităţi.
Potrivit descrierii furnizate chiar în acordul de utilizare prezentat la instalarea aplicaţiei, AVG AntiVirus FREE poate colecta istoricul la navigare web şi termenii introduşi de utilizator în motoarele de căutare, urmând ca aceste date să fie vândute companiilor de publicitate.
˝Colectăm date non-personale pentru a face bani de pe urma ofertelor noaste gratuite, cu scopul de a le menţine gratuite„. Printre informaţiile cedate companiilor de publicitate se numără:
Cu referire la colectarea de ˝date non-personale„, AVG precizează că printre informaţiile preluate din istoricul de navigare web şi căutările făcute s-ar putea strecura şi detalii care să permită identificarea utilizatorilor individuali. În cazul în care astfel de informaţii sunt descoperite, vor fi tratate ca şi date personale, compania dând asigurări că va lua măsuri pentru anonimizarea acestora.
Contactat pentru clarificări, un purtător de cuvânt al companiei a declarat pentru publicaţia Wired UK că noul acord de utilizare prezentat la instalarea pachetului AVG AntiVirus FREE are doar rolul de a face mai transparent modul de promovare a produsului, asigurând faptul că utilizatorii înţeleg că AVG poate obţine profit de pe urma produselor sale folosind informaţii colectate despre aceştia.
Noii termeni de utilizare intră în vigoare începând cu data de 15 octombrie 2015. Continuând să folosească AVG AntiVirus FREE şi după această dată, utilizatorii care au deja produsul instalat pe dispozitive sunt consideraţi de acord cu condiţiile impuse.
Aparent, utilizatorii care nu sunt de acord cu aceste practici vor putea dezactiva manual funcţia de colectare a datelor fără a compromite funcţionalitatea AVG AntiVirus FREE.