Gmail este în acest moment probabil cel mai popular serviciu de mesagerie electronică. Toţi cei care deţin un cont Google au automat şi Gmail, iar faptul că nu necesită autentificare separată face accesarea sa mult mai simplă. Google este unul dintre cei mai buni dezvoltatori de aplicaţii chiar şi pe iOS, oferind unul dintre cei mai buni clienţi de e-mail de pe această platformă. Singurul dezavantaj este faptul că funcţionează exclusiv cu conturi de Gmail, autentificarea folosind alte servicii fiind imposibilă.
Ce oferă însă este acces la mai multe căsuţe de e-mail Google. Întrucât sunt foarte mulţi utilizatori care folosesc conturi de Gmail personale şi conturi pentru muncă, aceştia pot să verifice toate mesajele fără să necesite autentificare separată. Trecerea de la un cont la altul se face din meniul lateral, care poate fi ascuns. La fel ca şi în cazul aplicaţiei de Mail din iOS, în modul portrait poţi vedea mesajele fullscreen, în timp ce modul landscape oferă permanent lista de e-mail-uri. Atunci când compui un e-mail nu poţi ascunde fereastra pentru a căuta prin alte mesaje, însă ataşamentele pot veni atât din aplicaţia Photos, cât şi de pe Google Drive. De asemenea, există opţiunea de a desena noi imagini care sunt apoi ataşate la e-mail.
Acţiunile rapide sunt realizate dintr-un meniu drop-down pe care îl găsim în colţul din dreapta sus. Un alt avantaj al lui Gmail pentru cei care folosesc Chrome ca browser pe iPad, este faptul că link-urile sunt deschise direct cu acesta şi nu cu browserul implicit Safari.
Serviciile de e-mail de la Yahoo! Nu mai sunt atât de populare pe cât erau la începutul anilor 2000, însă acest lucru nu înseamnă că nu mai sunt relevante. Compania deţine una dintre cele mai vechi aplicaţii de e-mail de pe iOS, care a fost adusă la zi cu funcţiile pe care le-am aştepta în 2015. Asemeni aplicaţiei Gmail, utilizatorii pot folosi doar conturi de e-mail Yahoo!, însă există şi aici logare multiplă. E-mail-urile consecutive cu anumite persoane sunt grupate automat pentru a urmări mai uşor direcţia conversaţiei.
Yahoo oferă doar funcţii de bază atunci când vine vorba despre compunerea de noi mesaje, iar ataşamentele pot veni doar din aplicaţia Photos. Alternativa ar fi folosirea camerei foto de pe tabletă pentru captarea de noi imagini. Asemeni aplicaţiei Mail implicite, există un meniu rapid pentru funcţiile obişnuite, accesibil printr-o glisare orizontală deasupra mesajului din listă. De asemenea, Yahoo permite afişarea în fullscreen în ambele moduri de utilizare (portrait şi landscape), prin simpla apăsare a unui buton.
Cei care s-au plictisit de clienţii de e-mail cu interfaţă predominant albă se vor bucura să afle că Yahoo! Mail oferă şi diverse teme pentru fundal.
Aplicaţia Outlook a celor de la Microsoft este de departe cea mai completă dintre aplicaţiile prezentate până acum. Aceasta oferă posibilitatea de a folosi multiple conturi, indiferent de providerul de e-mail ales. Există compatibilitate cu servicii Microsoft precum Outlook.com şi Exchange, iCloud, Gmail şi Yahoo. Pe lângă toate acestea, Outlook oferă integrare cu Google Drive, One Drive şi Dropbox pentru adăugarea de ataşamente. Partea cea mai bună este că poţi folosi ataşamentele indiferent de serviciul de e-mail ales.
Astfel, poţi să compui un e-mail de pe o adresă de Yahoo şi să incluzi ataşamente de pe OneDrive sau Google Drive fără a fi nevoit să părăseşti aplicaţia. Mai mult decât atât, Outlook integrează un calendar care poate să extragă informaţii din e-mail-uri. De altfel, afişarea mesajelor poate fi individuală pentru fiecare cont, sau „la grămadă” în acelaşi loc. Din păcate, nu există afişare fullscreen a mesajelor, dar Microsoft compensează pentru această lipsă prin intermediul funcţiilor avansate.
Poţi salva ataşamentele fie local fie pe oricare dintre serviciile cloud compatibile. De asemenea, poţi să programezi un e-mail să plece la o anumită oră. Funcţiile rapide disponibile la glisarea orizontală fie la stânga sau la dreapta pot fi personalizate după bunul plac, iar corespondenţa importantă poate fi afişată în tabul „focused”. Pentru cei care au urmărit ştirile din ultmia vreme, noul client de e-mail Outlook a evoluat din Acompli, serviciu cumpărat de Microsoft anul trecut.